Segmen : LOVE story with Adah :D




hehehe..
i join segmen cik adah
wahwah... love story gitu..
nak share lame dah kisah chintot i ngan hincik hubby tue... tapi malu.. so amik kesempatan atas segmen cik adah nie.. hihi..

pes at olz... korang penah bace ----> entry nie?
kat situ ade cite sikit kot permulaan kisah cinte i...

bermulalah al-kisah...
one day... lam tahun 2008.. im so so boring ari tue... godek2 henset.. godek2 
wap maxis portal..
bese la.. dari dulu sampai sekarang setia ngan en.maxis..

dalam godek2 tu tejumpe la satu site nie.. hotdates name die..
ala2 chat gitu... mcm chat kat fibox tue.. tp boleh wat tulisan macam2 kaler..
cute sangat... so... aku pun cube la join..
dulu... mane fofular lagi FB nie... tu pasal sanggup bersedekah kat maxis.. 
bukan murah tau... xsilap aku 1 msg 50 sen kot...
dari 1 msg ke 1 msg... last2 aku jadi gian lak.. mcm aku gian ngan FIBOX skrg... haha
jeng... jeng...kat situ la aku kenal en.hubby.. tapi belum tuko2 nombo lagi tym tu... seyez... aku chat mane2 pun... aku xbani letak nombo fhone... huhu..
en.hubby aku nie... xpenah pun tego aku tym chat.. ape lg ajak borak2..
salu die menyeru jer.. yg pasti nick aku msti die selit.. yg last skali pulak tue...
nick aku dulu " doyan gurl" kampung giler... hahaha
nie la group budak blog ekpresiku.. hapening!
aku n die kat tepi tu ngan aksi lomentik..

pastu... hotdates wat pangai... server prob.. so, aku godek2 lg wap portal maxis tu.. then, jumpe la
BLOG EKSPRESIKU and aku pilih ruangan HALOGENG..
rupenyer budak hotdates berhijrah kat sini cam aku jugak.. best gilos...
blog kecil by handfhone... hehe... blog nie ciyut okayy... bloleh wat tulisan2 warna.. ade emoticon2.. tp xleh letak gmbar.. haha
kat sini aku pakai nick " mis maria dan jugak mell " tu pasal aku kekalkan kat sini.. dah terbiasa mungkin..




perkenalan 
okeh... xnak cite panjang.. kat situ la permulaannya... one day... c dia letak no kat situ..
" sape boring cam aku.. nak borak2  msg sini..... ( no dia ) "
aku ngan muka xmalu akibat boring.. (pakwe xde. )
aku pun msg die..
dr msg ke msg..  mms ke mms.. ( aku gelak mula2 die bg mms.. comel siot... haha..) xcely, we all mule2 tue kawan je... di ulangi kawan jer... die ade minat budak lain kt blog tu jugak.. tp budak tu acuh xacuh..
aku nie kire tempat die luah masalah die ar.. mcm tu jugak aku..
mgkin akibat dah salu borak.. dah rapat.. aku ingat lpas 3 bulan kawan2.. die cakap..
" saya rasa saya suka awak... "
terkejut gak... pastu aku cakap..
"maaf la.. saya xleh terima selagi kite xjupe.. saya xpercaya hubungan tanpe berjumpe.. saye xnak awat menyesal"
hehe... padahal takut... aku penah kene kes gini..
" ok.. kite jupe.. kat pasar seni nanti "


pertemuan


aku dok sg.way.. die dok puchong... 25 min je perjalanan.. tp jupe jauh2.. die xtau jalan g sg.way.. apedaa..
di short story.. kiteorang pun jupe la... seari sebelum merdeka 2008..
aku mati2 ingat die pendek tau... last2... mak aih... tinggi orgnyer... and xla sehat sangat cam aku gambarkan...haha.
aku memang suke lelaki yg tinggi... coz aku pun ketegori agak tinggi.. hehehe..
"kite dah jupe.. bile awak leh terima saye?"
tanya die..
" saye bg jawapan lepas raye.. "
jawap aku..( ayat ngelak.. jual mahal sikit.. haha)
" tak.. nanti awak nak blik kg cuti raye.. saye hantar g pudu.. mase tu saye nak jawapan.."
akhirnya.. setelah aku timbang tara.. aku tengok die pun baik.. bersungguh2.. aku pun terima la die..
bercinta kat blog.. kelako sngat... macam2..
(panjang citenye.. 4 taun cite pun xabis.. haha )




lamaran..


setelah hampir 3 taun bercintee.... kiteorg pun bertunang.. 14 feb 2010.. aku bukan pilih pasal hari kekasih okeyy... aku xPERNAH sambut ari tuh!
kebetulan tym tu tahun baru cina.. and ramai yg cuti.. so pick la ari tu..
xcely kiteorg xrancang pun nak tunang... ingat mak die nak g merisik je dulu..
tp c dia dah beli cincin tunang siap2.. mak dia kate dah alang2 ade cincin tue... tunang terus lar..
kelam kabut wat preparation lam mase 5 ari.. huhu..
wat kecik2 je.. sedara mare terdekat je tau..



ijab dan kabul...


akhirnya hari yg dinanti2...
02 sep 2011..
sah! sah!
sekali lafaz aku jadi isteri beliau yang aku cintaaaa.....
yuhuuu..... bahagia sungguh rasa...
xcely... dulu aku takut nak kawen... terlalu banyak kes penceraian yang mghantui aku...
berlaku pada org2 terdekat aku..
aku jd fobia... tp....
en.hubby pernah cakap..
" kita berusaha... sebaik mungkin kekalkan rumahtangga kita.. tp qada dan qadar kita kena percaya.. semua itu rahsia ALLAH.."


Tentang lelaki yang ku cintaaa..

~ dia manja... tiap malam kena picit jerawat.. usap rambut.. haha
~dia kelakar.. dari dulu sampai sekarang ade je mende die wat aku gelak..
~dia penyayang.. selalu manjekan aku...
~penuh dengan kejutan.. ade je mende die buat yang boleh mengharukan aku..
~suka mengusik!.. satu ari xusik memang xsah.. die cakap die suke dengar aku merengek.. xhape2.. haha
~law balik umah.. mesti die cari aku... hehe... law aku lam bilik.. ( sayang? sayang?.. sampai aku nyahut..hehe..)
~ prihatin..
~ suke kucing sangat2..
and... banyak lagi... hahaha...
ape pun sifat die aku terima seadanya... kerana..
dia menyanyangi aku seadanya aku..

love him so much....

moga ALLAH memberkati ikatan pernikahan kami dunia dan akhirat
dan juga limpahkan rezeki buat kami..
amin
~doakan kami perolehi rezeki yang di idam2kan suami dan isteri~


~ itu aje untuk di kongsi~


note: sometimes cinta maya nie menjadi


19 comments

  1. Assalamualaikum . thanz sbb sudi join . sweet sgt . Alhamdulillah , dah jd suami pun .
    Adah pun berchenta alam maya jugak . hehe
    Adah doakan akk kekal hingga ke akhir hayat :)

    ReplyDelete
  2. wassalam... hehe.. saje nak share cite xseberape... moge adah pun cepat2 kawen.. hihi

    ReplyDelete
  3. suwit...


    semoga berbahagia ke akhir hayat.. =)

    ReplyDelete
  4. hamzah ian- tq... nak bahagia dunia akhirat.. sampai syurga.. ceewahh... hehehe

    ReplyDelete
  5. waaaaa so sweet , terus rasa nak kawin cepat..huuu ... cepatlah cukup duit.. :p

    ReplyDelete
  6. cik mai_ best kawen nie... cepat2 nikoh!.. hahaha...

    ReplyDelete
  7. dtg dr blog adah..kwin 2 sep?sy 1 sep..hihi..nice story:)

    ReplyDelete
  8. kaisara- tq dtg jauh2. Hehe. . Dekat2 eh kite nikoh.. Semue story cintot is nice. . Hihi.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum :)
    Segmen dah tamat aw . hehe .
    so nak lihat senarai peserta , di sini
    --> http://ceritachentakita.blogspot.com/2012/04/senarai-nama-peserta-love-story-with.html

    And pemenang bertuah akan diumumkan pada 05/o5/2012 @ Sabtu :)

    Stay tuned ! And thanks sebab join :)

    ReplyDelete
  10. salam singgah bw,,dri segmen same.nice story la.jmput2 singgah sini http://akmaluv90.blogspot.com/2012/04/segmenlove-story-with-adah.html

    ReplyDelete
  11. http://nurfairusabubakar.blogspot.com/2012/04/love-story-with-adah.html

    fairus foLLOw sini...aLhamduLiLah akhirnya diijabkabuLkan..semoga bahagia hingga akhir hayat..jemput singgah bLog fairus

    ReplyDelete
  12. adah- yekep.. agak2 bole menang tak ni? hohoho

    ReplyDelete
  13. pecinta pink-hehe.. ok.. dah bace dah... tq.. singgah..

    ReplyDelete
  14. fairus- amin.... tq.. dah polow blik dah... hope yu to.. happily ever after..

    ReplyDelete
  15. alhamdulilahh bertemu jodoh kt blog tu ea :) saya pn dari blog tu jugax smp knl ngn sorg laki ni biase gne nick Raudah, tp jodoh kami xpjg. sobs2 nta2 dh ank 2-3 kot skg.

    ReplyDelete
  16. alhamdulilahh bertemu jodoh kt blog tu ea :) saya pn dari blog tu jugax smp knl ngn sorg laki ni biase gne nick Raudah, tp jodoh kami xpjg. sobs2 nta2 dh ank 2-3 kot skg.

    ReplyDelete
  17. sis..3 kli post 50sen la..hehe

    ReplyDelete
  18. wah...ambe pn dr blog expresiku gak...ingt nk tubuhkn group watsap...amcm??leh share story mory...jmpa kekawan lama...
    - mrjoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ada kontek dak-dak expresiku yg laen....watsap joe...013 2479154

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..