Rahsia ALLAH..



well, aku nak cerita kisah zaman aku sekolah dulu.. aku dulu boleh dikatakan gadis sunti yang noob dan low profile gitu. student yang bukan pebret cigu lah kiranya.. huhu.. dulu.. aku ada kawan yang boleh dikatakan baik lah jugak. noob cam aku jugak. aku dok asrama dulu.. kawan aku ni berulang. maksudnya dia xdok asrama. sebab rumah dia dekat..  dalam kelas meja dia  belakang aku.. kalau aku noob dia lagi noob.. sebab muka dia garang.. dia jarang nak kawan ngan orang lain.. aku ja kawan dia masa tu kot.. tapi kawan aku ni bijak.. dia xyah study pun leh skorr. bukan cam aku. dalam noob tu ada gila-gila jugak. and aku still kawan2 ngan orang lain.. tapi dia tak.. ah.. tu cerita zaman sekolah.. bila makin dewas.. dia dah banyak kawan.. dia dapat sambung belaja kat KUIS. ngan  2 3 orang kawan2 lain...


aku pun dah jarang-jarang kontek dia.. until ada fesbuk ni.. masing-masing pun add la kawan2 kan.. dia jarang online.. sesekali online.. masing2 segan nak bertegur sapa. sekadar like status masing-masing.. jadi, semalam.. aku nampak dia online.. lamanya aku tak borak ngan dia.. entah apa cerita. kali terakhir kami jumpa 8 taun lepas.. waah....lama sudah..
then, aku pun komen mintak no hp.. dia macam xnak bagi.. then dia kata dia segan ngan aku. dah.. pasaipa nak segan lak kan.. aku pun tanya lah.. dia cakap pasal aku dah ada anak teruna cilik.. dia takda apa.. anak tekak jer.. adehh.. aku pun cakap.. itukan rancangan ALLAH.. siapa tahu rahsia DIA kan.. sampai waktu adalah..




then, aku teringat.. satu ketika dulu.. kami penah berborak.. dia selalu cakap yang dia rasa dia akan jadi andartu.. aku pun gurau2 yang aku pun rasa yang sama.. yela. sedar diri kot.. kiteorang ni tak hot.. kahkah..
tapi siapa tahu..  aku pun tak sangka aku akan bertemu jodoh denga suami aku kan.. kita tak boleh ramal pun masa depan.. siapa jodoh kita.. apa jalan hidup kita..

so, my fren.. janganlah segan ngan aku.. setiap dari kita ada cerita masing-masing.. 
aku tak pernah pun tanya..
"ko bila lagi ?"
"ko tunggu sapa?"
tak... aku pun penah laluinya.. so , aku paham kot perasaan tu..
well, aku doa hidup kita bahagia2 hingga ke syurga.. biarpun skrip hidup kita berbeza..





22 comments

  1. kengkadang tertanya soklam camtu... tp takde niat nak kecikkan hatiorg..cuma nak tahu cerita...

    ReplyDelete
  2. kalau masa muda muda dulu suka la nak gatai mulut bertanya. tapi bila dah dewasa ni memang jarang sangat nak tanya kecualilah sangat sangat rapat. Mang tau sensitip.

    kalau dah tahu dia tengah kapel, mang gatai mulut la duk cakap nak makan nasi minyak. hiks..

    tu la kan, tak tau pun jodoh kita ngan sape. itu semua Rahsia Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak.. kalau yg kita tau kapel tu.. kita tanya la jugak. kot dlm perancgn. hehe

      Delete
  3. erm....tu lah tak mau tanya soalan2 yg boleh mengguris jiwa tu... perasaan org kita bukan tau kan... kesian..jodoh itu rahsia Allah.. harapnya kawan mell tu akan jumpa jodoh...insyaAllah.. doakan lah yg terbaik buat kawan2 kita kan....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin... insyaallah.. moga dipercepatkan jodoh mereka kan kak..

      Delete
  4. tak sampai hati nak tanya soalan soalan yang begitu..

    ReplyDelete
  5. aku pon faham perasaan tu. Sbbaku pon spesis kawen lambat gak. Ni semua rahsia Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la lyd. aku pung kawen lambat jue.... kehkeh

      Delete
  6. yup.. smuanya rencana Allah.. kita mmg suka ramal2 yg bkn2 masa skolah kan... bila dikenang smula kelakar plak...deqla sendiri x penah tnya soalan2 mcm tu.. tp terfikir gak kenapa org lain smpai hati tanya soalan2 yg mengguris hati.. cntoh.. bila nak ada anak? hmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. poyos je zaman sekolah dulu kan deqla. haha.. tu ar.. tau.. apa dorg ingat buat anak macam buat cekodok? uli2 siap? huhuhu

      Delete
  7. siapa kita untuk menentukan setiap rancana masa depan..yup kita hanya mampu merancang je kan !!..
    hanya Allah sahaja yg maha menentukan nya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula kan kak... kot kalau org bising2. suruh depa tanya maha pencipta. huhu

      Delete
  8. Mmg sya x tnya la..sbb klu boleh xnk org lain tnya sya..hehe

    ReplyDelete
  9. tak sanggup nak tanya soalan macam tu pada mereka2 yg dah lanjut usia ni..huhu..

    akak pon sendiri tak sangka jodoh awal..^ ^

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak.. kesian kan.. bukan dorg xmau kawen.. dah jodoh belum sampai..

      Delete
  10. kekadang soklan tu terpancul spontan....

    ReplyDelete
  11. sungguh, kita pun sentap bila orang tanya mcm tu.. huhuhu..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..