be your self !!



haluuu...
kemain tajuk entry.. xtau la kena ngan story ke tak.. muehehehe..
perghh... nak story la sikit nie... petang td tym ngah tggu en.hubby datang ambik balik keje..
seperti biasa.. aku tunggu beliau kat depan kedai design body kete bawah opis aku tuh.. memang ari2 la kott aku dok catwalk depan tue.. yela.. tym aku blik kul 6. macam tu jugak en.hubby. jadi, mane sempat beliau nak terpacak bawah opis aku tu  tepat kul 6, kene tunggu beliau dalam lingkungan 15 min ke atas..so adegan2 catwalk depan kedai tu dalam lingkungan waktu jugak.. ntah pekerja kedai tu nampak ke tak aku pun aku xtaw.. coz.. kedai tu pakai cermin gelap.. 
seperti biasa.. aku pun dengan aksi lentok baik punyer sebelah tiang depan kedai tu..
boringg siott menunggu.. and aku memang tak suke menunggu...

owh yea..baru2 nie aku update status ala2 ngadu la.. pasal nie..

me (status): lambat pulak en.hubby nie.. huhuhu

en.shahrul azhar ( komen) : sambut beliau dengan senyuman paling manis..

hampeh... sentap sekejap.. cam tau2 je aku muncung 8 depa bile nampak en.hubby..

puan ratna... nengok laki mung nie.. mukan main die perli i... hahahaha..

okeh.. jadi oleh kerana sentap tue.. buat aku tersedar.. yang walau macamne pun aku kene senyum sambut suami... nak jadi isteri yang baik okey..

berbalik pada permulaan cerita.. dalam aku dok tunggu tu.. keluar mamat sekor nie mundur mandir ( betul ayat aku tu?) kat sebelah aku.. ala2 brutal sikit.. rambut cacak.. nak kate punk xmacam punk.. pastu tersengih2.. aku wat tak layan jer.. xdehal pun.. lantak dia ah..

but then,, dia col seseorang.. pastu kannnnn.................
" hello yang... em.. rindu... pssst...psttt... " ( cakap lembut berbisik )
mak aihh..... tolonglahhhhhh.... awat camtue... gedikkknyaa....
tahan gelak aku weyh... kunon2 romantik xdak dah lew tue...
yang paling aku tak tahan...
bukanlah aku nie nak menyibuk hal dia..
tp... yang dok bergayut sebelah aku. keliling aku tu nape.. dah ingat aku nie tiang ke hape?
kuis2 batu....
tulun.... adegan tu amat meloyakan aku tau....
sambil jeling2 aku lak  tu..
ape la masalah mamat ni??

broooommmmm....
en.hubby sampai..
dan aku sambut dengan senyuman paling manissssssss...
en.hubby pun senyum gumbira tengok tak muncung..
ape lagi pastu..
aku loncat atas motor lantas merempitt.... hooyeahhhh
okeh! tu tipu.. saje wat gempak.. haha
 (aksi rempit sopan sajja )

sampai  je rumah..
" abang nampak mamat yang dok bergayut kat tipon tu tadi?"
xsabo aku nak gosip.. hihi..

" nape? die ngorat sayang? "
tanye en.hubby..

" xlah... abang tau.. die gayut tadi.. bukan main lembut.. i love bagai... eiii... geli sayang.. "
aku menyatakan kegelian melampau aku tuh..

" abang dulu tak macam tu punn... mase bercinte ngan kawen same je.. xpenah gedik camtu.. "
sambung aku lagik...

" memangla.. xkuasa abang.. ish.. xpenah la abang camtu .. "
jawap en.hubby.. ( macam geli jugak.. ) haha

moral la kan...
pendapat aku la kan..
maaf ek law ade yang terasa..
nak bercinta ke ape ke...
tolongla jadi diri sendiri... 
jgn mase bercinta ayat kemain lembut... 
jgn kate pijak semut xmati.. agaknya siap usap2 semut tu kott..
jiwa lembut la kononnyer..
lepas kawen baru nampak tempiknya..
tu hipokrik namanye..
just be your self... macam mane bergaul ngan org.. mcm tu la bergaul dgn org tersayang..
cuma.. jgn terlebih huha huha sudahla..
( tp aku manje en.hubby... same gedik je aku nie! )
baik aku mahupun dia..
dari dulu sampai skrg same je kott...
cume manje je lebih lepas kawen nie...
ate... mende dah halal... nak manje lebih pun tape..
dulu.... xleh... kene kontrol..
bahayee.....
hahahaha...


coz... kawan aku penah tanye... seronok ke dah kawen..
ade kawan2 die cakap.. lelaki mase bercinta lain.. lepas kawen lain..

not sure for that.... but bg aku macam tu lah... jadi diri sendiri before or after kawen..
jgn terlalu kontrol.. terlalu takut die nampak kekurangan kite.. takut die tau perangai tak senunuh kite ke.. (cth ; kuat kentot.. hahaha.. )
if die boleh accept kite punye kekurangan. kite tue..
maknanye dia mungkin calon pilihan.. aku tengok laki aku memang lain lepas kawen.. lainnyer.. die lg best dari dulu...  lagi baik kott... lagi manje.. lagi caring.. lg romantik.. lagi2 aku jatuh cinta!
. wa cayang tahap kari baabas same dia beb....


neway..
xcely... entry aku saje je kot menyatakan kegelian aku melihat lelaki gedik.. haha
mungkin awek die suke die camtu..
xbaik aku buruk sangke ngan orang... haih!


mohon mintak hampun law terasa naa...


~cyaa~


note: tetibe malam nie berpeluang guna lappy... law tak jgn harap..
(en.hubby keluar.. g meeting ngan kawan2 beliau.. :p )

aksi lebih kurang... hampehhhh...
hahahahaha

6 comments

  1. kak mell saje nak bg saya semangat nk kawen muda kan...kemain sweet lg citenya..

    ReplyDelete
  2. mai- hahaha.. Tau tape. Kawen ni syok.. Tp abiskan study dulu ye dear. :p

    ReplyDelete
  3. habis diploma, cik abg pun tgh kumpul duit skrg nie, sikit lg , muahahaha , ala lepas kawin pun bleh blaja, nak gak jadi isteri bekerjaya, tp nak kawin gak..muahahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha lawak giler citer kak mell ni.. klu sy pun xsuka org menggedik cmtu kt depan sy.. hekhekhek..

    btw, petua yg berguna.. jgn trlalu kontrol.. nti boleh amalkan.. waaa xsabaq nak kawen!! ahah! ;P

    ReplyDelete
  5. mai- bgus pemikiran anda. Hahaha.. Jd isteri bekerjaya menuntut bnyk pgorbanan kott..( ye ke? ) .. Semuge brjaya.. Haha.

    ReplyDelete
  6. cha_haya- kann... Menyampah mak nyah! Hahaha.. Kawenla.. Kawenla.. Sonok tau. (ayat hasut) muahahaha.

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..