menghitung waktu..



lama aku tak hapdate.. orang pun dah mula lupa aku.. nyampah mak nak.. kehkeh.. sebenarnya takda ide nak hapdate.. sedihh..

ALHAMDULILLAH.. kandungan aku dah masuk 36minggu 4day.. dalam ertikata lain.. dah cukup bulan..
tadi aku pegi checkup.. syukurlah.. nurse kate ibu sehat.. sepanjang aku hamil ni tak la di hinggap apa2 masalah kronik.. harap aku terus sehat sampai bersalin.. dan baby pun lahir dengan mudah dan lancar.. juga sehat sempurna..

dalam hati.. memang tak sabar nak jumpa  ma baby boo.. opah, nenek, dan mak2 sedara dia semua suruh pujuk lahir awal tahun baru.. jangan akhir tahun.. rugi taun kata dorang.. kehkeh.. aku pun harap camtu.. aku jugak harap dia tak overdue.. suai2 sedang waktu dah la. ye sayang? anak umi.. hihik.. agak2 kalau dapat 1 JANUARI 2013 pun ok kan... hahaha.. sesuai sangat dah tu..
abahnya pulak kate.. baby baik.. dia lahir lepas abah bonus.. hahak!.. tapi kadang2 abah dia suruh kuar cepat2.. haih!.. jangan la awal sangat.. 

tapi.. dalam waktu sekarang.. baby memang dah matang.. dah boleh menghitung waktu.. bila2 masa kena get ready.. sometimes, terasa yang dia dah gerudi2 cari laluan.. adoii... nyilu kot.. macam nak tercabut je dot.. dot.. dot.. bhahaha..  tapi kalu nak kua shoping.. aku sehat lagi hoccay.. kahkah..

semua barang dah get ready.. barang g hospital.. barang nak balik kampung.. yang penting2.. yang tak penting.. pas beranak baru beli kot.. ikut bajet.. al-maklumlah.. bukannya orang ade2.. huhuhu..

keadaan baby saat ini.. 36minggu.


cuti bersalin pun dah apply.. wuhuu.. tak sabar.. so, mybe ni last update.. sampai bersalin nanti.. entah bila aku leh update lagi. tengok la.. nanti aku pinjam lappy akak aku kat kampung masa berpantang nanti.. owh yer.. aku maybe bersalin kat HOSPITAL SERDANG.. sehari dua lepas tu baru balik kampung kat PANTAI REMIS, PERAK tuk berpantang.. en.hubby nak anak dia jadi anak selangor jugak.. and dia nak dia ada kat sisi aku saat aku berjuang.. tak masuk dalam labor room.. tunggu depan pintu pun jadilah katenye.. hehe.. pastu aku tinggal dia kat puchong tu.. waa... mesti jenuh menanggung rindu... kalau boleh nak dia ada ngan kami anak beranak nanti sepanjang 2 bulan tu.. tapi.. dia kena keja... takkan nak cuti bersalin jugak.. melampau kot.. hahaha.. 

berbaur2nya rasa.. takut.. pasal nak melalui pengalaman bersalin tu.. harap aku kuat untuk meneran nanti..
tapi excited.. tak saba nak jupa ma baby.. apakah jantinanya? rupanya? last scan dulu.. doc cakap maybe boy.. tapi dia pun tak pasti.. tak kesahlah kan.. yang penting.. tak saba nak pelok ciyum c kecik yang menanti ari nak kuar ni.. hehehe..



oklah.. DOAKAN SEGALANYA DIPERMUDAHKAN YE KAWAN2.. dan AKU DAN BABY SELAMAT  DALAM PERJUANGAN NIE.. aminn......


note : nantikan wajah anak aku nanti.... keekekeke..

11 comments

  1. akak doakan mg mudah perjalanan nak melahirkan nanti yaa.....amin

    ReplyDelete
  2. Nampak sangat kau eksaited dan teruja gila Mell! Semuga segalanya selamat okeyyy! Best laa nanti cuti 2 bulan. Bestnya Mell dah nak ada baby. Weeeeee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaa... opcoz la teruja nak beranak. hahaha... ta saba! ta saba! :D

      Delete
  3. semoga dipermudahkan NYA...aamiin

    ReplyDelete
  4. mesti la excited nak dpt baby tp takut still ada jgk kan. huhu.. tak sabar nk tgk baby mell.

    harap2 dipermudahkan semuanya. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nebes + xcited chic na... hohoho.. xsaba jugak.. hehe.. tq.. ;)

      Delete
  5. semoga dipermudahkan..tak sabar nak tengok rupa baby

    ReplyDelete
  6. semoga selamat semuanya ye akak.. n dapat baby yg sihat dan comel. =)

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..