DIARY : kelahiran terindah.. PUTRAku...

Assalamualaikum...

lamanya tak bukak blog yuu olss...
Alhamdulillah... aku dah selamat pun bersalin.. lama dah... dah 2 bulan 4 ari pun.. hihi..
ok.. aku selamat bersalin secara normal + induce, baby boy dengan berat 2.52kg pada 22.12.12 at 11.02am.. kat Hospital Serdang. pada usia kandungan 37week5day..




nak kena cerita tak pengalaman bersalin tu.. hehe.. panjang story dia.. tapi nak cerita jugak la kot.

pada satu ari.. cop!.. rasa macam malas la pulak.. haha..
aku wat kronologi je la kot..


  • 20 dec 2012 - khamis.
  • 8.a.m - amik mc pasal semalam muntah2.. alasan malas keja. okeh.. wat keja rumah cam biasa.. mengemas, masak.. tiba-tiba.. jeng.. jeng.. jeng.. rasa air menitis-nitis.. tett... err... hati rasa tak sedap.. i think.. im leaking.. maksudnya ketuban bocor sikit-sikit.. dan aku tau keadaan akan jadi bahaya kalau aku buat tak tahu.. yela masa tu aku baru 37minggu 5day.. macam terlalu awal lak kan.. aku punyala bajet baby kuar new year.. kehkeh.. so, aku decide pegi ospital secepat mungkin.. 
  • 2.p.m- admit ward.. open 1cm.. doc sahkan ketuban bocor.. so, within 24hour kalau tak bersalin jugak.. induce jawapnya.. kunon admit ward.. katil takdak.. penuh.. harap je besaq.. huh!.. tunggu kat sofa sambil berlegar kat PAC room..  ok perhatian!.. bila leaking ni.. tak sakit yer.. xsakit langsung.. cuma air je dok keluaq xhenti2.. hak!
  • 10.p.m- dapat penempatan sementara.. bilik labour lama.. yg tak pakai.. sempat la mengaji surah yassin.. tetiba.. nurse datang.. bagi ubat.. tapi aku hairan for what itu obat.. then aku tanya la ubat apa.. ubat darah tinggi katanya.. oitt.. ai mana ada darah tinggi.. ai admit pasal leaking ceqq.. pahtu dia bagi jugak.. doc kasi katanya.. okeyla.. aku pun makan.. pahtu baru nurse yang cerdikkkkk sangat tu tanya.. " akak nama nur fazila kan? " erkkk.... bukannnn... " alamak! salah bagi ubat.. cepat muntah kak.. saya pegi tanya doc! " budusss... aku dah telan.. nak muntah camna? then.. doc..pakar.. semua datang jupa aku.. and suruh col hubby aku datang jupa dorang jugak.. sian beliau.. baru je sampai rumah.. kena patah balik.. pahtu dorang mintak maaf atas kecuaian nurse tu.. gila apa! bising la laki aku.. kalau jadi apa2 kat aku ngan baby.. SAMAN jawap dia. 
  • 12.a.m- dapat katil.. akibat dari kecuaian nurse tuh.. setiap 1 jam.. dorang kena cek BP aku.. takut down.. maklumlah takda darah tinggi dibagi ubat darah tinggi.. huhu.. around kul 1 pagi.. bp down sikit.. xpasal2 kena drip air.. huwaa.. tak suka... kena cucuk masuk air la pulak.. elok2 boleh berlegar2.. dah xboleh.. menyusahkan bawak air kehulu kehilir.. argghhh..


  • 21 dec 2012-jumaat
  • percutian dalam ward.. duduk saja.. manja2 ngan hubby yang dok curik2 masuk.. kehkeh.. 
  • 2.p.m- still xbersalin lagi.. so, doc kata kena masuk ubat kul 6 petang karang.. induce.. hurm.. nampaknya takde rezeki nak sakit secara normal.. nak wat camna kan.. kang ade komplikasi la.. xsanggup den..
  • 6.p.m- 2cm..  masuk ubat.. kebal tak kebal nya aku.. tak sakit jugak.. hahaha.. baby xmau kuar lagi.. katil sebelah dah 2 orang check in check out.. aku dok bersenang lagi2.. kehkeh.. oleh kerana induce still xjalan.. esoknya 6 pagi.. induce sekali lagi.. maknanya.. 2 kali induce la.. mujur dapat doc pompuan jer.. taklah malu tahap cipan lau doc laki dok cek kat tuutttt.... muahaha..

  • 22 dec 2012-Sabtu
  • jeng.. jeng.. jeng.. harinya telah tiba.. heee~
  • 6.a.m- induce ubat sekali lagi.. relek g.. col hubby.. nak makan nasik lemak.. 
  • 8.a.m- stat sakit... huwaaa.... sakittt... sangat... pahtu teringat pesan kakak2 kat group KIM.. mandii.. pegi mandi.. sakit makin menjadi2.. hukhuk.. panggil nurse.. suruh cek bukaan.. doc cek.. " alar.. baru  3cm.. " tapi.. doc wan halimatun ( pengarah O&G hosp serdang ) cakap saya spesel kes.. 3cm kena tolak Labor room terus.. zupp... terus tolak labaor room..
  • 9.am.. sakit.. sakit... sakitt... sedut gas.. hembus.. sakit lagi.. sedut lagi.. hahaha... dah macam hape lagi dah..
  • 10.a.m- dah 5cm.. " sakit rasa nak yak bagitau saya yer.. " kata senior nurse.. sambil beliau berlegar-legar.. wat hapa ntah..
  • 10.30a.m- sakittt nak yakk.... tak tahennnn... 8cm.. " cepatnya bukaan.. panggil suami dia cepat! " hubby masuk.. sakit abanggg..... " sabar sayang.. sayang kuat.. istigfar.. ngucap.. sikit je lagi.. "
  • 11.02a.m.. bedebusss.....lahirlah my baby boy..  yang di beri nama SYUKRII ALI B. KHAIRUZZALI.. 





p/s : aku dah stat keja.. seyess... rasa nak pecah dada terpaksa tinggal dia kat pengasuh.. ya ALLAH... rinduu ya amat2.. 

13 comments

  1. wooaaaaa..tahniah makcik..lama ko senyap..aku tunggu2 gak citer ko dapat baby apa..tahniah2..ade rupa ayah dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hhehe.. kunon nak hapdate mase kat kg.. lupa bawak balik berokben.. plus bz layan anok n disiplin berpantang la katekan.. kehkeh.. opcoz la rupa ayah dia ada.. xkan rupa najib razak kot.. kahkah.

      Delete
    2. memang la takde rupa najib makcik..kalau ade musykil gak aku..haha..kecik2 ni tak kompom lagi ikut rupa sapa..nanti dah besar sikit leh la nampak kot2 ade ikut telinga, mulut ko ke..tp tang mata tu nampak mata ayah..

      Delete
    3. a,ah.. baby ni muka berubah2.. mata memey ikut abah dia.. ikut aku lg sepet.. bulu mate pendek.. ikut abah dia bulu mate panjang.. hehehe.. kulit pasti ikut aku.. hahahaha

      Delete
  2. tahniah dah jadi mama dah.....ish apa laa nurse tuu..kalau akak pun mau saman gak..woo...ish..cam senang je bersalin sekali bedebuss jer..ehe..akak faham sakit bersalin bukan leh bawa main kan...sekali lagi,..tahniah yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.. kann kak.. hampeh sesangat.. bahaya woo.. kalu jadi apa2 kan haru.. atas kecuaian orang lak tu..
      ehehe... senang la sangat.. hahaha.. mujur xjait banyak.. ahak!

      Delete
  3. err baru je semalam chicna tuwit2 mell. :)

    cam seronok pulak baca pengalaman bersalin tu. kiranya sakit tak lama la kan. baby dia comey angatt.. tahniah mell.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke chic na.. lame nau x be twit2.. hihi..

      a.ah.. sonok sangat bersalin.. rase nak preggy lg.. hahahaha.. tq ye untie.. hee~

      Delete
  4. comel nya akk ! kis kis untuk bby ok, Tahniah :)

    ReplyDelete
  5. eee comelnye bby mell. alhamdulillah semuanya selamat. tumpang gembira ^^

    ReplyDelete
  6. comelnya bby..mmg pengalaman yg takkan dilupakan...faham perasan kamu tinggalkan anak kat pengasuh...

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..