Selangkah menginjak usia..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. semalam selangkah lagi menginjak usia aku.. diam tak diam nak jadi ibu dah.. hehe..
sebenarnya bagi aku hari lahir hanya seperti hari2 biasa.. cuma usia je dah makin menginjak.. dah makin remaja.. hahaha..



mak aku tak pernah ajar sambut besday2 bagai ni.. jadi selama ni.. hari lahir aku berlalu begitu saja.. malah kadang2 tu aku tak hengat langsung pun bila tiba hari tu... percaya tak kalau aku kata pertama kali aku sambut besday.. makan2 kek bagai ni hanya bila aku berusia 21 tahun! hahaha.. sadis je kann.. itu pun kawan sekerja aku dulu yang buat suprise.. see.. terharu kannn... opcoz la.. jadi.. tahun2 seterusnya hanya kawan2 yang suprisekan dan sambut besday aku.. tak terkecuali boifie aku.. sekarang suami.. hihi.. mak aku? family aku? sorang pun tak hengat.. sobs.. sobs.. hengat pun bila aku yang col.. huhuhu..



aku : aku dapat kredit free..
kakak : besday hang?


aku : yelaaaaa....
kakak : yalaa.. aku ingat hari ni budak spm amik peksa ja.. hahahaha..
aku : cisss... 






tengok.. prihatinnya kakak aku.. padahal xdak sapa pun dalam family aku yg amik spm.. tu dia boleh ingat.. besday adik sendiri tak hengat.. ( dushh.... hantok pala sendiri kat dinding! ) 



mak aku langsung tak ingat.. yang dia ingat besday kakak aku yang sulung jer.. lagi sekali.. sadisssss....

terpinggirnya rasa... 


tahun nie.. macam taun2 sebelum ni aku lupa lagi besday aku.. kahkah.. en.suami pun.. cis!.. tapi 2 ari sebelum besday aku dia ingat.. dan dah hadiah kan aku seekor anak kucin..

wahlal.. itu hadiah serampang dua mata tue... dia kata hadiah untuk aku.. padahal untuk diri sendiri.. sebenarnya dia nak wat c comot tu kawan dia masa aku balik kampung pantang nanti.. kahkah..

ok.. aku lansung lupa tarikh besday aku adalah semalam.. pagi2.. sibuk bagi c comot makan.. en.suami aku tu pun sibuk jugak layan c comot.. pegi keja macam biasa ciyum tangan ciyum dahi.. ciyum pp.. ciyum perut.. kami suami isteri.. rutin harian la katakan.. tp ucapan besday tade pun.. aku pun xingat kan.. wat xtahu jer..
then.. bukak fb.. berderet pm ucap besday.. untungla ada fb boleh hengatkan... kalau tak memang aku tak hengat la aku ni dah makin remaja purba.. kahkahkah..
en. suami aku hengat tym dah tongah ari.. adehh... aku tak harapkan apa2 pun.. since aku dah biasa xsambut besday.. dia hengat tu pun kira ok la kot..
pelik ke aku ni ha? pompuan lain mesti nak yang suprise2.. nak hadiah best kan.. en.suami bawak aku g makan je malam tadi.. takde kek.. pasal nanti nak checkup.. berat dah makin naik.. xmau minum air gula lagiii.... nanti pas checkup la makan kek.. kikiki.. lagipun dah malam sangat dia balik keje.. kedai kek pun dah tutup.. 

lagipun bagi aku hadiah terhebat yang penah aku dapat adalah baby yang dalam perut ni.. syukur ALHAMDULILLAH.. harap anak ummi sehat je di dalam.. xsabar nak jupe.. peluk ciyum dia.. gomol2 dia.. 
2 bulan je lagi... 



" Ya ALLAH, peliharalah anakku selama dia berada dalam kandungan ku..dan sembuhkanlah ia, engkaulah maha penyembuh, tiada penawar melainkan penawar engkau,penawar yang tidak lagi mengundang sebarang penyakit..Ya ALLAH, keluarkanlah dia dari kandunganku pada hari kelahirannya secara mudah dan selamat..Ya ALLAH, jadikanlah bayiku sihat, sempurna, pintar, berakal, berpengetahuan, cerdik, beriman serta soleh.Ya ALLAH, perelokkan akhlaknya, fasihkan lidahnya, merdukanlah suaranya untuk membaca AL-QURAN dan AL-HADITH dengan berkat NABI MUHAMMAD S.A.W.. Aminn... "


18 comments

  1. sanah helwah kakak, semoga akk , anak, dan fmily akk di redhai dan mendapat restu Allah, biiznillah, Insya Allah :)

    ReplyDelete
  2. mai pun tak pernah sambut birthday pun.orang yg kadang2 tlg sambutkan...cukuplah wish aje dah bahagia...

    ReplyDelete
  3. hehe..makcik, umur ko bapa dah ni?selamat hari tua..besday aku itu hari bini aku surprise kek beb..dah tua-tua ni baru dapat kek..terharu..hahha..besday dia aku tak bagi kek pon..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. umo aku baru 17.. kahkah.. besday laki aku, aku xbg apapun.. pasai aku lupa.. belanja makan jer.. gedik je kau terharu.. suke lettew... :p aku tau ko mesti xbg kek kt bini ko.. ko tu spesis laki aku.. hahaha..

      Delete
    2. Pakcik kejammm! Tahun depan bg kek besaunya kena ganda dua. Hahaha!

      Delete
  4. Aku pun bukan biasa celeb2 besday ni. Kwn2 dulu pun ada gak la yg igt sorang dua tp still takde celeb & aku tak kesah pun sbb dah biasa. Adek beradek aku igt gak r. Tp salu wish je.

    Dah kawen best sket laa. Leh paksa laki igt. Hahaha. Laki aku bukan jenis romantik, tp dea wat gak something sbb dea tau aku suka bila dea wat camtu. Takde la surprise sume tu sgt, tp tgk laa. Kdg cake ke kdg hadiah. Aku tak paksa, tp kalau dea tak igt aku agak majuk gak r :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. makcik... aku mintak gak kek since aku dok gile kek ni kann... dia xbagi.. satgi kena diabetes katenye... nyampahh... coz sebelum nie boleh kate tiap2 minggu dia beli kek kt aku.. hahahaha.. hadiah dia bg anak kucin.. seb bek comel.. kalau tak dah lama aku lempaq kua.. kahkah.

      Delete
  5. hppy bzday... jg diri n kndungan yer...

    ReplyDelete
  6. jarang gak celebrate tp still ingat date tu bila. huhuhu.. happy birthday mell. take care mama & baby. :)

    ReplyDelete
  7. hapy besday,..mg dapat baby comel nnt...tak sabar nk tgk..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..