serik

Assalamualaikum..

harini mud kurang baik setelah mud baik datang.. aik camna pulak tu? hihi
Alhamdulillah.. pagi tadi hati dah gumbira coz ada customer dah order..
tak mudah rupanya buat bisnes online nie.. susahnya nak tangkap customer. hahaha.. guess what? tu pun ada orang mintak tunjuk ajar wat bisnes.. ate.. teman punya bisnes pun xberapa jalan lagi.. acane tu yong oii..
risauu.. tapi takpelah.. ujian mungkin.. takkan baru bisnes terus meletop2 orang order kan.. melampau.. bersusah susah dahulu la kan.. moga segalanya dipermudahkan..
sebut pasal susah..
nak wat pengakuan.. sebenarnya.. kami suami isteri bukanlah ketegori orang ada2.. tu pasal aku amik juga risiko wat bisnes ni.. ai need to do something untuk menjana ekonomi family kecik kami.. acewahh..
sometimes rasa kami suami isteri terbuang dari family.. both side.. susah senang kami.. hanya ALLAH yang tahu.. sometimes hati bagai di siat2... bila ada yang perli.. dari kalangan sedara mara sendiri.. ya ALLAH.. sabarkan lah hati kami suami isteri..
nak dijadikan cerita.. 2minggu terpaksa pinjam barang dari salah sorang family member.. sangat2 terpaksa.. masa di tangan.. keadaan elok jer.. xde masalah.. yela dah pinjam barang orang.. kita jaga elok la kan.. sedar kita ni memimjam.. tapi tup-tup today.. after 2 weeks.. orang tu col kate barang tu rosak.. kata kite yang last pakai. sedangkan masa pulangkan tu. dia pun tau elok je keadaan..
hurmm.. perkara ni betul2 buat aku tersentap.. takpalah.. cukuplah sekali ni jer.. lepas ni payah macam mana pun jangan meminjam.. serikk.. betul lah kata mak.. bila susah.. takda orang nak pandang, bila senang ramailah yang datang..

takpalah.. aku ambik perkara ni sebagai pengajaran.. apapun semoga ALLAH memberkati kehidupan kami sekeluarga biarpun bermacam dugaan yang melanda.. semoga ALLAH tetapkan hati kami antara satu sama lain.. semoga ALLAH.. melimpahkan rezeki dunia dan akhirat buat kami.. amin..

sebenarnya.. terlalu banyak yang aku makan hati.. tapi aku terpaksa pendamkan.. terpaksa ukir senyuman.. terpaksa menelan.. my hubby suami yang baik.. yang jalankan tanggungjawap dia sebaik mungkin.. dia xsalah apa2.. kerana aku yang memilih dia.. aku dah sedia maklum tentang dia.. tak perlu pertikai tentang dia.. jodoh aku adalah dia.. tak perlu menentang takdir..


aku sedar kot sapa diri aku.. takkan aku nak p ketuk pintu rumah orang kaya suruh kawen ngan aku kot.. verangan la.. orang kaya mana yang nak pekerja kilang ( satu ketika dulu ) cam aku? sungguh un logik.. penyudahnya jadi andartu..  memilih sangat katenyer.. nak yang perfecto. gitu?

btw, sekarang dah termaktub, tertulis jodoh aku dengan pekerja biasa.. bukan bos2.. aku isteri dia leh terima dengan redha.. kenapa orang lain yang lebih-lebih.. bukannya aku tak makan pun.. bukannya aku mintak sen depa pun.. ahh... persetankan kata-kata orang. ( ayat drama nampakk )..

yang penting family kecik kami ni sentiasa ceria.. apatah lagi dengan kehadiran c kecik yang comel itu..
adat rumahtangga ada pasang surutnya.. its part of life.. kann? pernah baca keratan akbar yang suami isteri di saran bertengkar seminggu sekali supaya erat perhubungan.? hahahaha.. tak bleh blah.. nanti cari pasai na..

Alhamdulillah.. biarpun banyak dugaan.. merekalah syurga bagi aku..







cukup makan je anak aku.. bambam je ha.. xpayah bising lah!



ok bai.. bzzzz...

note: sorilaa... entry terrrr emo sikit.. sekali sekala takpe kann.. hihhi

6 comments

  1. Sbr eh... ingtn untuk maself too. Sedih sungguh. Mcmlh kita mintak hidup susah kn ? Uhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. uhuk.. ntahnyer.. janji bahagia dahla kan..

      Delete
  2. nak berbisnes byk rintangan nyer..ehe..sejuk ahti tgk baby bam bam tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. a,ah kak.. sbar jela kan.. kena kentalkan jiwe nie demi dak bambam.. hehehe..

      Delete
  3. bykkan bersabar.. in shaa Allah rezeki mencurah2 dlm berbisnes..btw, singgah bls kunjungan di sini..sorry terlmbt... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminn... tq deqla.. lame tak borak2 ye dak.. hihi

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..