duhai incit suami... i love yuuu.....




lamanya tak hapdate belog.. seyez agak bz sekarang.. ditambah lagi dengan mood malas melampau... sangat2 malas dan letih... mujur  incit hubby paham keadaan aku sekarang... beliau banyak membantu.. hewhew..
beberapa ari nie beliau aje yang sidai baju di ampaian.. kahkah..



scene 1.

aku : syg letih la abang.. tolong sidai baju ek.. ( sambil wat mate shin chan )
beliau : ala.. sayang nie... ( jeling maut... xnak la tu.. kehkeh )
aku : baby... tengok abah xnak tolong umi... sedih... ( kahkah... amik kesempatan betul aku kan.. )
beliau : tengok2 ayat dia... nie yang lemah nie... yela2..

........... xlama kemudian.. setelah beliau selesai sidai baju..

beliau : sayang la ni.. untie india sebelah tu sibuk je tanya.. u punya bini mana? tak sehat ka? suda makan ubat ka?.. macam2.. malas abang nak layan.. ggrrr...
aku : tau pun... macam tu la law syg kuar depan rumah...semua pandang2 tnya macam2.. baru abang paham kan.. kehkeh...

xcely.... jiran sebelah rumah aku tu terlebih amik tau hal kami suami isteri.. asal aku kua umah je  menebeng kat tepi pagar umah aku.. haih!..  aku salu ngadu kat incit hubby... dia wat dek jer... sekarang baru beliau tau tekanan mental bila sidai baju kat luar tue.. hakhak..


incit hubby jugak banyak membantu aku dari segi pemakanan.. 
beliau amat risau dengan kesehatan aku... before preggy pun dia risau... ahh... dia memang selalu risaukan isteri dia nie... kadang2 rasa cam aku ni budak2 pulak... huhuhu...
ape taknya.... nak kua g shoping kena ngan dia... xleh jalan sorang2... dah la takdak kawan kat sini... so boredd.... semua nak tunggu dia... pasal makan minum memang salu kena bebel kot... T___T
aritu kan... muntah teruk... ditambah pulak dengan sakit kepala melampau.. sampai nak pitam kat opis..
msg incit hubby ... dan2 tu jugak dia suruh mintak kat bos nak balik.. terus dia datang opis amik aku... risau bebeno dia..
apa yang aku ngidam pun... beliau usaha jugak dapatkan... untungla badan...

scene 2..

masa awal2 tau preggy..

beliau : ade ngidam apa2 tak.. org mrngandung kan ngidam2..
aku : nak stoberi ngan jambu susu..
beliau : jambu susu tu camna ? adeh....
aku : jambu botol.. yang putih2 tu.. masam2.. gebu2..

okeh... beliau tak kenal... jenuh nak menerangkan pada beliau... makan ari jugak la kan..
perihal stoberi tu... amboih... susah sangat nak cari mula2 tu.. padahal hari2 xnak tu bersepah je kat pasaraya..
pegi HERO.. takdak... pegi GIANT... takdak jugak.. pegi TESCO... takdak jugak2... gggrrr.... 
pastu one dayy.....

scene 3..
saat aku besenang lenang tengok tv lam bilik... 

beliau : sayang.. sayang.... ( macam besa la.. balik keje je dia akan sibuk cari aku.. )
aku : ye... kat atas nie... baring2.. ( aksi jerit..  cehhh... baik punya bini.. kehkeh.. )
beliau : turun la cepat... ade hal nie....
dengan malasnye.. aku pun turun...
beliau : tengok... apa nie... ( sambil sebiji stoberi bergayut2 kat tangan dia.. )
aku : mana abang dapat... ( bersinar2 mata akibat terharu.... nak lompat atas beliau pun ada.. kahkah )
beliau : membe ade bezday.. kat kek tu ade la 3 4 biji stoberi.. abang mintak la kat dia..
aku : terima kasih abang... T____T

sanggup dia buat muka tak malu demi isteri dia nie... sayang beliau banyak2... hukhuk..

scene 4
beberapa malam yang lepas... 

aku : abang.... syg kan rasa macam nak makan char kuey tiaw la... ( gedikkk.... )
beliau : ececeh.... ni ngidam ke ngade2 nie... syg ni kan ngade2... ( ejekkk )
aku : baby nak makan la... abang ni tak baik tau... ( okeh... aku memang ngade2... kehkeh)
beliau : mana nak cari char kuey tiaw kat sini sayang oii... kuey tiaw goreng xnak ker..
aku : taknak.. lagi kat kedai belakang tu.. xsedap!.. law tak.. abang beli kuey tiaw ngn udang.. bia sayang wat sendiri takpe.. ( majuk la kunon.... gedik... gedik... kahkah )

pastu beliau bersiap2... 

aku : nak g mana?
beliau : g cari char kuey tiaw sayang la... 
aku : saaaaaaaayaang abang!


okehh.... aku saje je nak share keterujaan kami nak jadi ibu dan ayah nie.... moga kenangan manis akan sentiasa kekal dalam ati.. 
perghhh... arini rajin hapdate... bos outstation 2 minggu... tp japg tengok la.. betampok2 keja untuk aku... hewhew.. nak buat2 pengsan la... kahkah..


note : entry seorang isteri dan bakal ibu... mohon jangan meluat.... hihik...

amboih... perot ai tak besar lagi ye... kihkih...


16 comments

  1. kahkahkah..mell! aku tegelak beso part stoberi ats kek tu ! hahaha klakar but sweet larh. best la preggy hihi, dpt perhatian lebih XD

    ReplyDelete
  2. chuu- tau tape.. tekedu jugak dia sanggup wat camtu... kehkeh...
    tau tape... syg melebih lak die... muehehe..

    ReplyDelete
  3. biasa la kali pertama pregnant mesti ada perasan teruja tu..saya pun begitu dulu..pengalaman yang indah..hihi.

    ReplyDelete
  4. permata biru.. kan... teruja jer... tengok baby awak lg teruja rase.. hihik..

    ReplyDelete
  5. Tu la tandanya dia yg sgt kat wifey dia tu... Bertuah badan dpt asben penyayang...

    ReplyDelete
  6. tu r., tp aku x pat byg bawak balik 4 ketul je kehkeh., jadi la kan., buat rase2 :P

    ReplyDelete
  7. @Si Matatajam hehe... mintak2 penyayang la sampai bila2.. amin...

    ReplyDelete
  8. @Chuu Muqhlis camtula en.hubby aku kate.. wat2 rasa.. haha..

    ReplyDelete
  9. saya seorang bakal isteri dan bakal ibu masa depan..hahaha...

    datang enjoy entry , manisnyaaa hidup berumahtangga :)

    suka sukaaaaaa.... rasa nak kawin je terus bajet tak cukup ,adeedehhhhhh

    ReplyDelete
  10. @CikMai dear... utamakan yg penting dulu... tapi kalu dah nampak tiang lampu pun rupa akmal.. wajib nikah.. hahaha..

    ReplyDelete
  11. @mrs mell Mai dah cakap kt dia kita bt simple2 ... harga hantaran mai kurangkan dari akak Mai dlu. akak mai sploh, mai kata bg lapan sudahlah..

    sebab mai pun taknak bebankan dia ,kami muda lagi.. tp dia tu lah bnyk cakap. dia kata tak sedap pulak turun2 dari akak...biasalah ego lelaki. mesti dia tanak org kata dia tak mampu.

    so , tunggu jelah dia kumpul duit dalam ASB dia..bukak akaun untuk menikah dh..tapi mai takbleh tolong la mai blaja takde duit *alasan.hehehe

    ReplyDelete
  12. @CikMai mai ngan dia muda lagi... kenal dulu ati budi masing2.. pelan2.. akak dulu xletak mahal mana pun.. majlis kiteorang pun simple.. cakap kat dia.. hantaran tu tak penting... kehidupan lepas nikah tu lg penting.. lepas kahwen lagi banyak nak pakai duit..

    ReplyDelete
  13. jambu susu tu, br minggu lps sy tgk n br kenai hihii...

    tp sy xsk sgt.. msm..

    ReplyDelete
  14. @IntaNBerliaN hehe.. memang masam.. saye suke.. kecur jer air liur bila ingat.. haha... hantu asam2 sy nie... hihihi..

    ReplyDelete
  15. take care ye. jgn ngade sgt. hehe.

    ReplyDelete
  16. @9n0L4 thankz.. ngade2 pun ngan suami sendiri tape.. hahaha

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..