perlawanan bola sepak yang mengerikan!



mesti ada yang ingat aku nak story pasal euro kan?
no... no... 
cerita ini adalah depan mata aku sendiri.
seriussss ngeri!

malam kelmarin a.k.a malam rabu lepas..
en.hubby ajak aku pegi tengok perlawanan bola sepak
antara kg.pasir a.k.a puchong vs alam mega ( xsilap aku la..)

game stat kul 9.. tapi akibat aku yang tetiba teringin sangat nak makan 
roti canai pisang.. kami singgah makan dulu...
kesian en.hubby kena ikut kehendak aku..
terlepas la setengah jam game tu..

curik kt google.. wat iklan selingan..
hahaha

then.. dah sampai ke stadium MPSJ..
game dah pun bermula..
puchong dah sumbat 2 gol pun.
kedudukan masa tu 2-0.

mulanya... game macam biasa la.. aku bukan tengok sangat..
sibuk main pesbuk.. hahaha..
yela.. en.hubby tinggal aku kat group bini2 kawan2 dia yang main bola tu..
dahla.. aku ni xpandai bergaul sangat..
T___T
dia sedap2 pulak pg dok sebelah padang sana.. konon tengok dekat2 ar..
owh ye.. en.hubby xdapat main bola sebab kecederaan lutut beliau..
dokte suruh rest setahun... jadik penonton jela dia.. kehkeh..

dipendekkan cerita yang panjang nie..

tiba-tiba!
ntah apa jadi kat padang..
pemain dari puchong kena tumbuk ngan pihak lawan.. 
teruk gak la..
apa lagi penyokong puchong ( xtermasuk aku)
budak2 laki la kan..
maki hamun la pulak..
memang getir saat itu.. bising lawan mulut.. 
takutttttt.... aku mana penah lalui situasi macam tu..
macam la dorang tengok game euro.. huh!
keadaan dah jadi hangat..
aku macam kenal suara yang dok marah2 pihak lawan tu... 
 hero pun muncul tenang kan keadaan..
dua patah je dia cakap..
nama seseorang.. dan word sudah!

hubby aku la hero tu..
penyokong yang bising2 tu adik dia and the gang..
hubby aku jerit nama adik dia jer..
terus diam semua..
takut abang jugak rupanya..
hahahahaha

dan yang aku rasa kelakar sangat..
pemain kat padang pulak suruh penyokong bertenang..
yela kan.. yang main xde hal.. yang sokong pulak lebih..
kehkehkeh..




tapi... lepas tu.. pihak lawan terus main kasar..
sorang2 kena tumbang ngan dorang..
dahla puchong xramai pemain simpanan..
dorang seolah tak kesah dengan kad kuning yang dilayangkan..
paling aku terkejut tengok kapten pasukan puchong kena tanduk kat paha ngan penjaga gol pihak lawan..
perhatian!.. bola takda pun kat situ!
ngerinya... dengar bunyik kuat gila tym kena tanduk tu..
tapi.. aku puji la pasukan puchong nie..
dorang kuat semangat betul dan ceria.. boleh gelak2 lagi sambil main..
akhirnya pelawanan tamat dengan
puchong menang 4-2.

bengkek la hati pihak lawan.. main kasar tapi tak menang pun..
kena denda kad merah lagi la ada..
padan muka..!

terbaru.. pemain puchong yang kena tumbuk tu..
dimasukkan ke hospital semalam akibat darah beku bawah mata dia..

kesian betul...
moga beliau cepat sembuh..

aku suka semua kawan2 hubby aku.. coz dorang sempoi dan kelakar..
dorang jugak punya sikap perkawanan yang kuat..
and yang penting.. dorang selalu lakukan xtvt berfaedah..
next week kiteorang satu kg@taman
akan main bowling.
^____^ 


note : ngeri tak? masuk spital tu akibat main bola.. okeh fine! aku memang xpernah lalui situasi ganas macam tu..
hewhew..




oh ye!
baru wat twitter..
polow ler.. haram xtau ape.. ngeh2..
mrs mell


17 comments

  1. ish..berani pg tempat camtu,tgh ngandung..saya takut..hahha..dan saya tak sk suami telibat ngan pergaduhan..walau main bola....mujr hubby xminat bola..hehehhe

    dl..sy pon ada twitter..hahhaah..pastu deleta sbb tak faham hihihi

    ReplyDelete
  2. @izan mama mia
    hubby kite aktif la.. sbab dorg bising2 tu yg hubby marah.. hehek! sebelum2 ni tade pun camtu.. aritu je.. dorg main kasar pulak.. haih!

    * saje nak try twit.. kehkeh..

    ReplyDelete
  3. lorrrr apa hal lak dorg main kasar2 g2 yer...

    kalu sy ada tmpat kejadian, mesti dh rs ngeri n nk balik cpt2.. hihii

    ReplyDelete
  4. hakhakhak. akmal tak minat bola. legaaa takyah teman..kahkah

    ReplyDelete
  5. @IntaNBerliaN
    ntah la.. geram xdapat bolos goal kot.. hahaha..

    seyez.. mmg rase nak balik.. tp jiwa kental.. tengok jugak sampai abis.. kihkih..

    ReplyDelete
  6. @CikMai
    terpaksa la mai.. memahami minat beliau..hahaha.. tapi dia xla fanatik sangat..
    just g sokong kawan2 jer..
    tapi yang best bila dorang menang.. makan besaq.. ngan kiteorg tumpang sekaki.. muehehehe..

    ReplyDelete
  7. ish..ish..aku pun kadang2 pelik la dear dengan penyokong2 bola sepak ni yang kadang2 fanatik diluar kawalan..huh.baik pulang ngaji lagi bagus..ngeee.

    ReplyDelete
  8. @Arina Shamsul
    tu a dear.. tengok jela dah la kan.. xyah la fanatik bebeno kan..

    ai suke statement yuu.. ngaji lagi baguss... hahaha

    ReplyDelete
  9. kalau nak buat status kat header tu kena ikut beberapa step dear :)

    kalau nak buat boleh pegi blog wan hazel,rasanya dia ada buat tutorial :)

    http://wanhazel.blogspot.com/p/blogtemplateblogskin.html

    ReplyDelete
  10. ishhh kalo pasal bola tak sah kalo tak gaduh.
    adik, mestila takut abang. hehe..
    mell, I follow you. :)

    ReplyDelete
  11. dalam org kecoh pasal euro ko ada plak entri bola kampung..hahaha..gempak la makcik..

    ReplyDelete
  12. smgtnye diorg main bola sampai brtumbuk2.. huhu..nk main bowling? syoknye!:)

    ReplyDelete
  13. @Chic Na
    bola kampung je pun yunk... sebelum ni ok je... aritu pulak dpt lawan terlampau eksited nak menang.. hahaha..
    adik kena la hormat org yg lbh tua kan...
    dah polow u balik.. tp pending ler..

    ReplyDelete
  14. @Ym.Bundle
    pakcikk.. euro tengok kat tv.. bola kampung live.. free pulak tu tengok.. mau tak gempak.. hahaha..

    ReplyDelete
  15. @~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~
    tak main pon bowling.. tengok jer.. hubby xbagi main.. sian kt bby nanti katanyer.. hehew..

    ReplyDelete
  16. mak oiiii, sampai bertumbuk kerana bola? huhu.

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..