Rumah idaman kalbu

dulu masa kecik-kecik selalu berangan nak rumah lawa-lawa. maklumlah orang tak berapa senang dulu. berangan nak kawen dengan orang kaya. boleh dok rumah besaq2. ada swimming pool.. (padahal tak pandai berenang pung! )
ada garden yang cantik.. ada kolam ikan... tambah berangan bila baca novel. terbayang2 jer gambaran yang penulis novel tu bagi.
BERANGAN TAK HENGAT PUAN MELL NOOO... hAhaHa!
tapi apa boleh buat.. orang kaya tak mau kat aku. simpan lah angan-angan yang melampau... bawak kuaq balik bila ada uang berjuta. kehkeh.

wuhuuu....!!


bila aku datang key el.. aku dok flat. pahtu pindah ke apartment.. err.. pangsapuri ngan apartment sama ke hah? Syok jugak dok aparment.. masa kiteorang pindah ke situ. apartment tu masih baru... bersih! suka sangat. aku ngan akak aku dok bilik second... besaq gak lar.. rumah luah gak. tapi balkoni kat dapo. tak syok!

pangsapuri kelana impian. ni lah rumah sewa dulu tu. hehe

dahh.. aku berangan nak beli apartment. paling lekeh pun nak penthouse. wakakaka..
sebab rasa comel je dok apartment. hakhak.

mau pening cari rumah sendiri. hahaha!

tapi.. dah kawen.. kena dok rumah teres PKNS. Alhamdulillah la.. dapt jugak tempat berteduh kan.. yang penting tak payah bayar sewa. hehehe..
rumah tu rumah arwah ayah hubby aku..

aku harap satu hari nanti kami akan dapat dok rumah sendiri.. aku teringin lah nak decorate rumah sendiri.. dahla aku ni minat design. dulu dok ngan mak selalu alih2 perabot ngan mak.. sekarang mak dah xda geng. kesian mak.. aku nak macam tula satu hari nanti aku ngan anak perempuan aku nanti..
alahaiii... berangan lagi. haha!
rumah sekarang bukan xleh decorate.. cuma.. yelah.. rumah tu kan rumah pusaka.. selalunya nak dekat hari raya.. my SIL akan datang kemas2. deko2 ikut selera dia.. jadi.. aku ikutkan jer.. memang lawa dia kemas. tp mostly perabot dalam rumah tu bukan taste aku. hek! dah adat menumpang.. ikut jela..

macam SIL suka bunga2.. sebab dia minat menggubah bunga. aku lak tak suka. pasal cepat berdebu. dahla aku ni pemalas nak basuh bunga2 tu. hahaha. perangkap nyamuk lagi tu. hehe. aku lebih suka style moden and minimalis.. biasala. minat orang mana sama kan?

takpalah.. sabau jelah.. tunggu lah sampai waktunya.. ada rezeki aku ngan hubby nak beli rumah. pahtu deko lah sepuas hati ko mell oii... harap bersabar!


style2 minimalis gini gaya aku kunon. hahaha.


al-kisah senang nak mengemas cerita dia.. hahaha.. plus nampak elegan kan!

bilik syukrii ngan adik lelaki dia nanti. hamboih!


wah-wah.. berangan tak sudah ko mell!. i loike design very much! tak kira design pasai apa pun. hohoho.. kalaulah belajaq pandai. dah jadi interior designer dah aku ni.. kahkah!
la.. ni .. boleh design belog je la pun.. wakakakaka!


p/s : doa2lah impian aku tercapai nak rumah sendiri ye kgkawan.. kuikuikui...

10 comments

  1. sy pun suka hias2 rumah..pas je kawen dok umh mak ayh saya semua dah ada..xda apa yg nak tambah..tp sbb nak juga umh sendiri sewa umh lain walaupun umh makayh lg dekat ke pejabat..alhamdulillah dah dua tahun duduk umh sendiri (sewa) hampir lengkap perabot dlm umh..kumpul sikit2:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan xnak menyewa. tp arwah MIL pesan suruh jaga rumah.. lau adik hubby dah kahwen. mybe nak cri rumah sewa gak kot.. sonok kan duk rumah sendiri. xkisahlah menyewa pun.. huhu

      Delete
  2. patut la design blog lawa, header tu buat sendiri ke?buatkan kite satu boleh?hehe

    mmg seronok klu ada rumah sendiri..lg2 rumah beso..byk duit boleh beli perabot dan deco ikut kemahuan n taste kita..sy ni tak mampu lg kot nk beli rumah idaman..tp skang tgh proes nk amik rumah gak..utk tempat berteduh dihari tua yg termampu je..nk katakan rumah idaman tak le..satu hari nti klu ada byk duit baru nak beli rumah idaman.haha berangan gak ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a.ah.. wat sendiri.. hehe.. nak ker? nanti kite try wat lau ade mase.. hehe..

      rumah beso.. tp nak ade maid. penat nak ngemas sorang2. hahaha.. nak beli rumah beso mmg tak termampu la. mampu berangan jela. kehkeh.. dapat rumah flat murah pun dah syukur rahmat. hihihi..

      Delete
  3. insyaallah satu hari nanti... :)

    ReplyDelete
  4. selesanya kalau tinggal kat rumah sendiri kan.. inshaAllah someday. ;)

    ReplyDelete
  5. hehe..impian kita sama..taste kita pon sama...:)

    moga kita sama2 capai impian kita..
    jgn berhenti berusaha Mell!!

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..