Nugget ayam homemade




aku baru pertama kali buat nugget ayam comey2 gitu.. selalu dok buat nugget huduh je. hehehe.
haritu beli isi ayam peket tu.. rm5 hengget.
google punya google..
aku hentam je resepi yang paling mudah.
biasalah.. aku ni mana suka renyah2. hat mudah-mudah je.

berjenis la sikit dari dulu2. haha

Nugget ayam Homemade
bahan :
  • isi ayam - ikut suka. 
  • tepung gandum sikit. agak-agak 3-4 sudu.
  • lada sulah
  • garam
  • telur 3-4 biji
  • serbuk roti.
cara-cara :
  • hancurkan isi ayam. aku blend.
  • campur dengan tepung dan bahan lain. telur 2 biji. aku letak 1 biji je. gaul sebati.
  • bentukkan celup dalam telur yang telah di pukul.
  • pastu.. tabur serbuk roti rata sekeliling daging ayam yang dibentuk tadi dn di celup telur tadi.
  • goreng. nak simpan dalam sejuk beku pun boleh.

not bad. my love cakap macam beli je. lagi pueh hati makan.

selamat mencuba.!

nota kaki : nak wat serbuk roti homemade. leh tgok kat blog PUAN KUTU.  aku beli je. hehe.





2 comments

  1. Comel betul nagetnya.syukri suka dak? Sy tak terbuat lagi. Tunggu stock isi ayam ada nti nak terai jugak.bulat sendiri terasa ayamnya tu yg best..lg pulak bersih n sihat

    BTW,tq promote breadcrumbs kita!haha

    ReplyDelete
  2. Wow! Ari ni g carik isi ayam...nak buat nugget.

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..