ramadhan al-mubarak atau al-merabak?

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.. harini dah masuk hari ke-3 puasa.. Syukur.. aku berjaya puasa... syok xkira lah..
ari pertama.. dugaan betul la haih!..
xcited bangun sahur nie.. menu ayam goreng ngan sayur campur jer.. makan punya makan.. pastu minum susu ngan kurma.. yela.. dah orang kata ibu pegnen kena minum susu tym sahur.. baru sehat sikit..  tapi xselang berapa minit pastu.. hambik kau.. kuar balik semua isi perut.. dah minit2 terakhir tu terpaksa cover dengan 2 ulas kurma dan air masak segelas.. mujurla larat puasa.. cuti kan.. tahan jela.. masuk kul 4..kaki dah gigil2 .. tapi terpaksa jugak masak untuk berbuka.. masak nasi ayam je.. pes tym try masak nasik ayam weyh.. gigih google.. seb bek sedap.. hhahaha.. pastu menu selebihnya beli kat bazaar la...

haaa... ni baru kena mengena ngan tajuk.. kehkeh.. dalam2 kaki gigil tu.. ikut gak hubby aku g bazaar bukit puchong. seyez aku cakap.. boleh pulak aku xterliur langsung dengan juadah2 yg dipaparkan... jenuh hubby aku dok tanya.. xnak makan apa2 ker? dia lak yang lebih2.. hahaha.. penyudahnya.. dia beli roti john + popia goreng.. air kelapa.. untuk aku taufufa + ABC jer.. jalan2.. sekali jumpa abang ipar aku.. dia meniaga buah kat situ.. dapatla tembikai ngan manggis free.... rezeki anak... Alhamdulillah..
godek2 pesbuk.. ramai yang hapdate status pasal bazaar ramadhan nie.. beli itu ini la.. macam2 la.. xkurang jugak yang hapdate menu2 untuk juadah berbuka.. wahh.. semangat betul.. tu yang aku kate.. hati2 jangan sampai ramadhan al-mubarak.. jadi al-merabak pulak.. haha.. nie membe aku la punya ayat ni.. cehh.. mana tak merabak.. bila beli ikut nafsu.. hehehe... jadi pegi bazaar tu bawak duit cukup2 je.. kehekeh..

aku hari pertama je g bazaar.. baik kan aku.. masak lagi berkat.. bhahahaha..



note: sahur tadi.. kua lagi isi perut.. aduhai... moga bertahan la.. mujur dapat balik awal.. hihi..

12 comments

  1. jimat makcik oii..
    aku takpa..bini aku dah gaji...hahahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. jimat a pakcik.. sekali tu je g bazaar... untungla.. bini da gaji.. ni laki bini belum gaji... hhahaha.. t

      Delete
  2. ok la boleh terus puasa lg. takde morning sickness ke mell? masak sendiri lagi sedap kot. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... takat ni boleh pose la.. ade gak yunk.. muntah2.. tp mampu bertahan.. hehew.. tau tape.. masak sendiri lagi sodap.. tp letih sikit lew..

      Delete
  3. kekadang masak sendiri ok ..kekadang beli rasa jimat lak sbb nak makan sikit jer...kalau masak sendiri,..byk bahan nak kena beli..tapi sll ikut mood juga..tak rabak ler..hihi
    mg mell dapat puasa penuh yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kite masak simple2 jer.. idak ler beria2.. huhu.. yes! harapnya penuh la.. hehe

      Delete
  4. hihi..kuat la tu dpt puasa time ngndung awal2 ni:) btul,masak sndiri lg seronok dr bli kt bazar..kt bazar kdg2 xikut selera kite pun..huhu..slmt berpuasa dan berbuka.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah la boleh tahan g.. tp mmg dugaan.. asal sahur jer muntah balik..huhu..

      tu la.. kdg2 kt bazar ni xbersih.. selamat berpuasa jugak dan berbuka.. hehe

      Delete
  5. owwh peknen ek? jaa dulu pon ada morning sickness jugak. lepas mkn selalu jer kuar balik. tapi mujur masuk bulan ke-4 ok terus. hope dpt kekuatan lebih utk posa ye dear. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye.. dah masuk 4 bulan.. kdg2 tu muntah2 jugak2.. maybe makanan xhadam kott... hehe.. ALHAMDULILLAH.. xtnggal lagi tau..

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..