ramadhan datang lagi... xsabarnya rasa..



aku terpanggil nak buat entry pasal ramadhan pulak.. gara2 bace entri pakcik sam la nie.. haha..
sebenarnya kan.. ramadhan kali ni aku xcited sikit.. eh.. bukan sikit.. banyak tau..
al- maklum lah.. ini ramadhan pertama aku sebagai isteri.. dah dok bayang2 nanti aku bangun masak sahur.. kejut hubby bangun sahur.. pasal beliau kate nanti beliau nak sahur makanan berat.. bukak puase pulak ringan2 sudah.. 
ramadhan kali ni jugak aku berbadan dua.. maksudnya.. insyaallah.. aku kalau boleh nak puasa penuh.. bukan senang bagi perempuan dapat puasa penuh tau.. hahaha..
Alhamdulillah.. aku dah ade selera balik.. walaupun pagi2 dan petang kadang2 morning sickness tu dtang menyerang.. tapi tak seteruk dulu lagi..
jadi harapnya.. Puasa aku tahun ni dipermudahkan ALLAH.. 
tapi.. sedih jugak la kan.. tiap2 tahun.. selalunya.. aku balik kg sambut puasa ngan mak ayah.. tahun ni sambut ngan hubby jer.. rindu betul aku ngan mak.. walaupun selalu telipon.. tapi xsama depan mata.. hehew..
mujurlah.. raya tahun ni hubby kate raya kat kampung aku.. wuhuuu... sonotnya...
raya nanti perot dah boyot sikit kot... jadinya raya bawak balik perot la kan.. hahaha..
tak saba nak makan ikan, udang, sotong segala makanan laut yang fresh2.. huahuahua..
eh.. jap! dah termasuk bab raya la pulakk... 

yang pasti ramadhan kali ni aku nak bertarawih..
dah lama aku xterawih..
dulu aku kerja shif.. jadi xde mase.. sekarang la peluang tu ada..
aku nak anak lam perut ni didendangkan dengan ayat2 suci Al-QURAN...
insyaallah.. harap ramadhan kali ini penuh makna..
penuh keinsafan bagi aku suami isteri..

baru- baru ni aku ade beli buku panduan tentang kehamilan..
dalam buku tu ade doa dan jugak surah2 al-quran yang patut dibaca oleh ibu mengandung..
aku belum pun habis baca..
sejuk je hati bila hubby aku mentelaah buku tu.. baca doa2 yang ade dalam tu..
sambil usap2 perut aku..
dia siap pesan lagi..



" Sayang kena amal doa2 nie.. mengaji.."

terharunya.... moga beliau terus bersikap begini.. selalu mengingatkan aku yang alpa..
ALHAMDULILLAH...

kadang2 aku selalu tanya..
 bolehkah aku jadi ibu yang baik?
dan jawapan beliau selalu menenangkan hati aku..

" boleh sayang.. sebab sayang isteri yang baik.. "
T____T

i lop him so muchh....



note : moga ramadhan akan datang nie beri keberkatan pada kita semua..

18 comments

  1. Hamboi. Bahagianya kau Mell. Aku tumpang bahagia ya. Seronok aku baca kau cite pasal baby & keterujaan first tyme nak sambut ramadhan ngan byk perkara first tyme. Hehe

    Last year aku ajak femely ramai2 ngan makcik2 sume bukak puasa umah aku. Best gila! Meriah jadinya. Yg plg best dpt jamu dorang ngan masakan buka puasa aku. Aku kat umah mak tak penah masak. Malu, sbb b4 kawen tak pandai masak langsung :P

    Yg penting, jaga baby & jaga laki taw. Hewhew :P

    ReplyDelete
  2. waaa..loving couple of the year..kagum2..hahhaa..puasa penuh2 mell..bila lagi kan..haha..

    lawak bila citer ko meleret sampai ke raya terus..nasib ko sedar sendiri..hahaha..

    ok makcik take care..

    ReplyDelete
  3. insyaallah semoga ALLAH Panjangkan umur kita untuk mengecapi ramadhan ini..:)

    Semog Allah lindungi kamu sekeluarga dan anak dalam kandungan kamu tu dear:)

    take care ...

    ReplyDelete
  4. pernah juga mengerjakan puasa ramadhan ketika berbadan dua..mmg berazam nak penuh puasa tp...mmg xdapat nak penuhkan..sbb baby minta di isikan makanan..hehe

    ReplyDelete
  5. Samalah kita..
    Insyllh kalau umur panjang ramadhan tahun dpn bertiga lak..

    ReplyDelete
  6. best wot wot dapat puasa full...
    betol , pompuan memang susah nak puasa full... kehkehkeh..

    pastikan puasa first ngan hubby ko jadi puasa yg paling best :]

    ReplyDelete
  7. waaa mell so sweet la korang. tahun ni dapat puasa penuh la ye. selamat menyambut ramadhan. :)

    ReplyDelete
  8. @Liyaa Mf thankz makcik.. hehehe.. teruja sikit kot.. segala macam first tym la aku sejak kawen.. bhahaha..

    tp aku segan nak ajak org makan aku punye masakan.. laki aku ngn adik ipar aku je lalu makan kot.. hahaha.. cam ko.. kat umah mak.. xpenah masak. dah kawen baru hegeh2 blaja masak.. :p

    ReplyDelete
  9. @Ym.Bundle
    tu a kan pakcik.. bila lagi aku dapat pose penuh kan.. jd ko patut beruntung leh pose penuh tiap2 taun tau.. jgn ko lembik ngalah aku ibu mengandung nie.. kehkeh..

    ReplyDelete
  10. @Arina Shamsul
    amin.. same to you dear.. may ALLAH bless u sekeluarga.. :)

    ReplyDelete
  11. @permata biru
    dah letak azam nie.. dah try gak pose sebelum nie.. so far okey.. hehe.. mintak2 baby paham keinginan ibu die ni.. ahak!

    ReplyDelete
  12. @cik lala
    kann.. dah bape bulan dear? moge2 diberi kekuatan la yek..
    jgn taun depan berempat dah le.. hahaha..

    ReplyDelete
  13. @Payeh Kuced
    insyaallah dak kecik.. i will makesure this is the best ramadhan 4 me and him.. eh! ter skeping la pulak..

    ReplyDelete
  14. @Chic Na
    insyaallah.. mintak2 penuh.. hehehe.. selamat menyambut ramadhan too dear..

    ReplyDelete
  15. kite pun first time puasa ngn hubby nih..hihi..tp dh biasa sbb puasa ganti hr tu cik abg pun puasa gak..so dh rasa brdua..hihi..yg xbest xbrbdan dua lg..huhu..minta2 ramadhan ni ada la rezeki..doakan ye:) insyaAllah mrs mell blh puasa pnuh..kuat2!hee;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi.. saya doakan dila... :) yes! kena kuat! hee..

      Delete
  16. woah.boleh puase penuh bulan Ramadhan taun nih! :)
    ha, jaga baby leklok tau. :) best lah beraye dengan seseorang yang baru di sisi dak. blh pkai bju raye sedondon. kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. yyu.. baju sedondon tu semestinya.. hahaha

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..