cerita kami : mengimbau kenangan.


last sunday, semalam la tu.. aku terima tetamu dari jauh.. dari labuan nun.. hehe..
xcely beliau balik kampungnya di terengganu. jd, singgah sekejap kat rumah kiteorang.. dah lama plan kot nak jumpa2..

ok.. lets me story.. u ols mesti perasan kan yang aku salu mention nama sahabat aku tu.. iaitu puan ratna.
sebenarnya ini adalah kali pertama kami berjumpa.. wahlal kami kenal dah lama.. dah hampir mengjangkau enam tahun lamanya kami bersahabat.. kami berkongsi macam2 cerita dan kisah hidup kami.. ade sesetengahnya rahsia yang hanya aku dan dia saja tahu.. berkongsi masalah.. tambah bila masing2 dah ada anak.. memang dok mengadu satu sama lain. kihkih..

perkenalan kami bermula dengan laman sesawang maxis portal via handfhone..
masa tu facebook tak popular lagi.. kami kenal nick masing2 mungkin di hotdates kot.. masa tu puan ratna ni dah fofular kat laman tu.. aku baru jinak2 jer.. puan ratna dengan nickname " ratna " di ambil dari  novel feveret beliau novel " cinta sang ratu " by ramlee awang mursyid.. dan dari dia aku belajar baca novel2 rumit gitu.. hahaha..  aku masa tu pakai nickname " doyan gurl ".( gile kampung punyer nick. kahkah.. ) masa tu musim doyan.. aku bantai je letak nick tu.. mula2 ingat nak main je chat kat situ.. last jadi ketagih.. chat kat situ masa tu aku ingat dalam 20sen or 50sen kot satu mesej.. mahal weyhh.. gila beratus dah kot melabur kat situ.. haha.  padahal chat kosong tulisan kaler gitu2 je kot.. aku start masa tahun 2008. beliau mungkin lebih awal dr aku.. and masa ni kiteorang tak kenal each other lagi..



then, kami berpindah ke " blog ekspresiku " masih lagi dalam laman sesawang maxis portal by handfhone tu.. blog ekspresiku ni lebih seronok. pasal boleh taip panjang2.. tulisan pun boleh kaler2.. siap ade emoticon.. and boleh buat glow macam nie. ---> hello ebribodi.
hahaha..  aku kenal hubby aku kat sini ar.. puan ratna kenal hubby dia kat hotdates.. yes.. kami masing2 berkahwen dengan pakwe chat. dats why kami leh rapat kot.. kehkeh.. masa kat blog ni.. aku tukar nick ke " mis maria " and many more.. hahaha.. oleh kerana kat sini orang tak kenal identiti kite. pasal takleh letak gambo kan.. aku rasa macam2 nick aku pakai and menyamar.. aku penah menyamar jadi lelaki tahu. jahat!  hahaha.. owh ye.. dalam blog ekspresiku ni ada lima kelab.

-temui rakan-rakan baru
-makan-makan
-bola
-gosip
-halogeng

ade lg kot.. lupa dah..
aku join kelab 'Halogeng'. Manakala ratna join kelab 'GOsip' But sometimes aku pegi ke serata kelab tu.. ratna pun ada join kelab 'halogeng'. and kat halogeng jugak nick "MELL" mula hot and pemes.. kahkah..
sebab masa tu aku create kan watak ' mell ' ni gedik2 gitu.. hahaha.. and dorang tak dapat tangkap yang mell is xcely mis maria yang lemah gemalai. hakhak..


pastu.. luaskan pergaulan ke  " mlife" pulak.. haha.. kat sini lebih kurang cam facebook la jugek.. leh letak gambo.. and kat sini kot kiteorang bertukar no.. entah lupa i..
walupun dah ade mlife.. still jugak addict with blog. haha..


sebenarnya.. ramai dah kengkawan dari blog ekspresiku yang aku jumpa.. and kami jugak pernah buat reunion.. siapa sangka kan teman alam maya pun leh jadi sahabat yang rapat sekali...




ok. berbalik pada kisah tetamu yg datang dr jauh.. akhirnya.. setelah 6taun bersahabat via handfhone.. or bersahabat secara maya.. ketemu jua lah kami.. punya semangat nak sambut tetamu kan.. aku dah siap suruh en hubby beli barang2 nak masak..
as request.. ratna nak kek milo tu.. kikiki.. mimie ( adik ratna ) lak siap pesan.. kak mell.. masak sedap2 tahu.. hahaha

so, menu untuk mereka nasi ayam and kek milo kukus marbeles. hak!



fuhh... marbeles.. ma hubby punya pulun.. separuh dia yg habiskan.. ngalah kn tetamu lak dia.. haha
err... nasi ayam tak sempat snap.. kihkih..

kami!

note : tq dear... singgah rumah kiteorang.. ( ya.. i noe u mybe tak bace entry ni coz cuti lama kann.. huhu. ) tercapai jugak hajat nak temukan syukrii with abam adeeb yg moncitt.. moga diaorang jugak bersahabat kan.. hihi..



9 comments

  1. tu dia panjang cerita..dh lama kenal baru dpt jumpa.sy jumpa en suami dlm laman chat juga.boleh kita jadi geng?haha..

    ReplyDelete
  2. wooo...jumpa cik abg online jgk ek..sama la kita..haha..

    bestla leh jumpa kawan cyber..tumpang seronok..haha..

    ReplyDelete
  3. @Puan Kutu tu dia. Rajin i mgarang. Haha. Knal pakwe chat gak eh. Sep! Kite genk. Haha.

    ReplyDelete
  4. @mama_ka0ri pn knal pakwe chat? Genk lah kte. Haha. Memey sonok jupe kwn2 cyber ni.. Dr maya bwk ke realiti. Besh!

    ReplyDelete
  5. howahhh jumpe cek hubby kt lawan sesawang :O

    btw mesti teruja gile dpt jmpe puan ratna., dapat gak jmpee :D

    ReplyDelete
  6. @Chuu Muqhlis chenta cyber chuu.. hahaha... teruja giloss.. kikiki

    ReplyDelete
  7. wahh syoknye berjumpa.. bila nk jumpa deqla pulak.. ? hihi

    ReplyDelete
  8. @Deqla Manjew
    set timeee! haha.. deqla dok kl kan?

    ReplyDelete
  9. Blog ekspresiku..mana mungkin boleh lupa..byk yg dah beranak pinak agaknya..dimana kalian sekarang..nasib baik ada save page pengubat rindu geng2 halogeng...

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..