my office stories

aceh! tajuk omputih gitu.
tengah ari tadi  bos and celeg buat makan2 untuk aku. sebenarnya, aku last bulan ni. bulan depan balik kampung. terpaksa dicepatkan atas sebab-sebab tertentu yang tidak dapat dinyatakan. ( macam surat rasmi lak dia aih..)
dorang order domino. kenyang ai.. uncit-uncit perut.. selalu aku bawak bekal. so, arini tak bawak.. masak pun tak. pepagi buta tadi.. en.hubby terrrsayanggg yang masak.. mithali kan dia. (bodekk lagik..kihkih)
penuh meja.


kawan sekerja aku tak ramai.. dulu lagi lah.. hanya ada bos2 aku. iaitu, mr frankie, mr brian. akaun ex -mis yong, and sorang salesman alferd.. aku sorang nya melayu kat situ..
sekarang dah tambah 2 orang lagi stuff. salesman sorang, sales gurl sorang.. 
jadi tadi ada lah dalam 6 orang. mr brian tak sampai lagi.. so, kitaorang ngap dulu.
paling kuat makanaku ngan mis yong lah.. yang lagi dua orang tu diet. makan sikit je. tau lah sales barang diet. hahaha..

my bos, mr brian chong.. dia sangat baik orangnya.. dia bos, aku pekerja dia. tapi half kerja yang sepatutnya kerja aku. dia yang buat. macam aku lak yang bos. muahaha. kadang aku cuma tukang print, fax and post barang. tu je. kadang2 je wat do/invoice segala. jarang sangat kerja bertalu-talu.. keja aku dok berintenet jelah manjang. hahaha. orang lain semua panggil dia chong. tapi aku je panggil brian. kemain ko mell. kehkeh..

mr frankie, my big boss.. kira dia owner syarikat. muda lagi.. baru dalam 30-an. dah kawen, anak sorang, umo setahun.. dia pun baik orangnya.. yang bayar gaji dia lah. apa2 pun kena dia approve.. dia baik tapi macam pendiam sikit.. hehe.. kadang2 dia bawak anak dia datang opis. very gud father lah dia.. dibiarnya anak dia main apa2 pun.. isteri dia ada SPA muka kat tingkat bawah. aku kalu pump kat spa tu lah. private. hehe.. sebab spa tu berfungsi bila ada customer jer.
memang standard kan orang2 kaya ni. kalau laki bos, bini mesti nak bukak spa lah.. butik lah.. apasai ntah. haha

mis yong.. dari dulu dia suruh aku panggil dia su jean"" nama timangan dia. sebab bila aku panggil dia mis yong. dia rasa formal sangat. haha. tapi aku kekok lah.. tetap panggil dia mis yong. dialah satu-satunya kawan aku kat opis ni. selalu gak kiteorang borak-borak. dia pun baik.. selalu tolong aku.. tapi aku pun banyak tolong dia. hahahaha..


yang sales stuff tu tak payah cita kot ye. bukan dorang selalu ada opis pun. kehkeh..
dalam banyak-banyak bos yang pernah aku kerja.. kat sini lah paling spoting dan baik.. walaupun dorang chinese. dorang amat memahami.. bukanlah aku nak puji lebih-lebih.. tapi kadang rasa segan sendiri.. aku nak cuti ke, balik awal ker, nak mintak gaji awal ker.. semua ok jer.. yela. syukrii kan selalu appointment ngan doc.. tambah cuti emergency pengasuh lagi.. memang tiap-tiap bulan aku amik cuti. sikit pun tak bising. jangan tempat keja lama aku.. mau bernanah telinga kena perli kalau cuti-cuti selalu. silap2 kena buang keja.. huhu.. 
pengganti aku pun bos mintak aku suggest sapa-sapa. kebetulan jiran selorong tu nak. aku pun suggest lah.. rezeki dia. dapatlah dia ganti tempat aku..
hurmm.. sayang nak tinggalkan kerja ni.. tapi.. terpaksa..
apapun aku harap bisnes bos terus maju..
yuu ols  kalau nak beli pelansing badan. silalah ke
laman web .
http://www.nutrilinenw.com/
 
tulah product2 syarikat big boss aku..
dia ada dua syarikat.
aku under syarikat satu lagi.
medical product punya. supply barang untuk hospital. 
kalau korang g web kat atas tu nampak model. tu bini bos. 
gigih nak promot lak aku nih. hahaha..
p/s: isnin depan nak kena train orang baru.. sunyilah belog aku.. kihkih.. 
cyaa~

note: tak banyak gambo. sebab segan nak bergambo.. kalu ada pun kat henfon mis yong. hihi..



7 comments

  1. sayangnya nak tinggalkan kerja yg best.boss baik,isteri boss pun kamceng..keputusan telah dibuat. kite doakan semoga ada yg lebih baik dan bersinar dihadapan puan mell.hehe

    ReplyDelete
  2. ni kira majlis farewell la ye.

    good luck kat tempat baru yer.

    ReplyDelete
  3. waaa farewell mell.. bos sayang tu nak lepas mell.. hehe..

    ReplyDelete
  4. Aku dah tertinggal jauh ni Mell. Pesal kau nak benti keje? Haha! Btw, all the best untuk lepas ni. Aku lak ngah gigih carik keje ni :D

    ReplyDelete
  5. lagi cpt ye mell pindah.. bln dpn je lagi..deqla lagi 3 bln...hihi.. mesti sedih kan nak berpisah...xpe..moga kehidupan mell di kg lebih terjamin.. in shaa Allah.. ;)

    ReplyDelete
  6. nak resign kah? takpe lah pasti akan ada hikmahnya nti...

    ReplyDelete
  7. M berenti keja?..tak pa, ada hikmah disebalik itu..baca n3 M, teringat masa SB hantar surat resign kat boss dulu2..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..