cakap kuat-kuat

Assalamualaikum..

cehh.. kekok pulak rasa menaip pakai new dashboard ni.. hahaha..
aku percaya ramai kat sini ( macam wat ceramah lak.. ramai kunon.. :p ) yang pernah jumpa jenis orang yang cakap kuat- kuat.. macam kita duduk sebatu dari dia.. kehkeh..
seriously.. dulu kan.. aku nyampah gila orang jenis camni.. pasal aku dibesarkan dalam keluarga yang cool je.. yela sangat.. bhahaha..
maksud aku.. biasa-biasa je.. mak aku pun kalau marah bukan cam makcik sebelah rumah aku.. kampung seberang pun leh dengar.. ( bayangkan seksaan aku sebagai jiran.. dia bebel anak dia.. dengan2 aku sekali dengar bebelan tu. ) mak aku kalau marah mesti sambil nanges.. erkk.. macam aku pulak.. ke aku yang macam mak aku.. hahak!..

bila aku dah keja.. tempat keja lama aku pun ada orang yang jenis gini.. tapi lebih dasyat.. pasal dorang nie sertakan dengan carut-carutan yang nauzubillah... haih! tolonglah... muka cantik2.. perangai huduh gitu pulakkk... mula- mula aku memang agak tak biasa.. very annoying tau u olzz... aku ni dah la jenis tak penah mencarut.. bila aku dengar je macam meremang bulu roma je.. macam nak sepak pun ada orang camtu.. tapi.. oleh kerana dorang tak pernah dengar aku kuarkan perkataan tidak enak didengar.. tak pulak dorang bergurau kuar mencarot kat aku.. hormat mungkin.. maklumlah.. kang kena ceramah tazkirah pulak dengan aku.. kahkah.. ( eh! aku nak cerita pasal orang cakap kuat2.. apasal melalut ke kes lain pulak nie.. abaikan.. malas mau delete! )

ok.. aku kenal ngan hubby aku.. beliau orang selangor.. tapi.. mak dia asal dari melaka.. see.. orang kata orang melaka ni kasar.. semua suruh aku hati-hati. tapi sejak aku kenal dia.. biasa biasa je pun...
then.. aku ingat lagi bila pestaim dia bawak aku jumpa mak dia..
mak dia kata apa tau..
" memang la orang kate orang melaka ni kasau.. tapi hati baikkk.. "
hahahaha.. aku tak bukak mukadimah pun pasal tu.. macam tau2 je kan..

mula2 dengar dorang anak beranak bergurau.. okeh! hubby aku kan suka mengusik.. memang kena marah jela dengan mak dia... macam bergaduh je dorang.. mau aku tak tekezutt.. hahaha.. tapi tak pernah lagi aku dengar istilah2 carutan eh..
aku mula terpikir.. macam mana la aku nak masuk dalam keluarga ni.. boleh ke?


macam cakap pakai mic pon ade.. kehkeh..



tapi... setelah aku jumpa ahli keluarga hubby aku yang lain.. pak long maklong, pakngah makngah.. maksu.. sepupu sepapat hubby.. Alhamdulillah.. aku sikit pun tak rasa tersisih.. malah aku rasa cukup serasi lak ngan dorang..
paklong maklong xpecely.. dah anggap aku macam anak menantu sendiri.. suka sangat bila aku balik kg.. apatah lagi bila dapat tau aku pregnant.. macam dorg punya cucu pulak.. kehkeh..
kalau datang k.l pun.. rumah kiteorang yang dorang tuju dulu.. bahkan tido pun kat umah kiteorang.. sedangkan.. ramai anak2 dorang kat sini.. mungkin selesa kat teratak usang kiteorang ni kot.. huhuhu..
hubungan kekeluargaan antara sedara mara macam rapat je.. sepupu dah macam adik beradik..
hurmm.. tak macam aku ngan sepupu2 aku.. aku rasa selisih bahu pun belum tentu aku kenal.. sedihh kan...
malahan ada sepupu yang aku tak kenal langsung pun..
jadi aku agak respek ngan family side hubby aku ni.. walaupun dorang kalau bercakap kuat - kuat.. hahaha..
lagi-lagi nenek yang kurang dah pedengaran tapi masih lagi kuat di usia hampir mencecah 90 an..

anyway.. kalu dengan nenek.. aku terpaksa kuatkan volume suara aku jugak.. aku saspek dorang cakap kuat-kuat salah satu faktornya nenek kot.. kehkeh...
kadang-kadang macam bergaduh.. padahal sembang je pun.. kalau kat dapor tu.. sampai kat anjung boleh dengar sebutir2.. hahaha.. haduhai..

haa... macam pakai loudspeaker rasa.. hahaha..



pengajarannya di sini... toksah dok menyampah sangat ngan stail orang.. last ko dapat macam tu jugak.. aku la tu.. sapa suruh menyampah sangat ngan orang cakap kuat2 dulu.. last dapat family mertua yang sound volume full.. kehkeh...


note : aku suka family mertua aku lagi pasal dorang pemurah.. kikikiki..

p/s : hubby aku aku cakap still biasa2.. romantik jer.. :p









16 comments

  1. hehe saya pun x suka orang cakap kuat2.. akk tahu, kalau orang yg ckap kuat2 tu duk sblah saya, saya trus bgun g duduk jauh sikit dari dia.. kkawan yg lama da faham kalau duk dekat saya kena cakap slow2 haaha sian dorang eh macam tsekat2 lak bila nak cakap ng saya

    ReplyDelete
  2. Okeyy! Aku jenis cakap kuat. Sekian :P

    Tp aku bukan jenis yg kecoh2 gila cakap kuat plus dengan carutan sgl macam tu. Cuma bila bercakap aku rasa suara aku kuat. Kdg2 je terover eksaited. Kahkah! Aku pernah dpt keje dulu HR tu ckp bos suka sbb bila bercakap suara aku kuat. Nampak macam konfiden *kononnya*. See? Ada benefit gak kat situ :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. org kecik memang suara kuat.. hahahaha.. :p

      best ar gitu... suara aku biasa2 je.. ade iras mariah carey kot.. bhahaha.. tipu!

      Delete
  3. sama la, kalau ngan nenek terpaksa cakap kuat2. huhu.. penat kot nak cakap kuat2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... kann... kdg2 dok ulang 2 3 kali.. hahaha

      Delete
  4. sya tgk keadaan..kalau kat umah family sya mmg semua ckp kuat2..tp belah mertua jenis yg ckp slow..so sya pun slowlah

    ReplyDelete
  5. hehehe dah jodoh ye dok., da bpe bulan ek baby mell?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tape kan chuu... hehehe.. dah 6 bulan chuu.. xlama dah.. kikiki..

      Delete
  6. a'aa sy pun pnh dgr org ckp org melaka mmg ckp gitu tp sy xpasti sbb xda kwn pun org melaka :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. dorg kasau sikt cakap.. tp dorg baikk.. hihi

      Delete
  7. mesti memula tu terkezut kan? hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. Tau tape.. Tkedu la jgk. Lama2 da ok.. Haha..

      Delete
  8. kak melll! sblom kawen ni, yuyu kena ayuuu.. kot xde org berkenan. kihkih

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..