segmen: imbau kenangan~saat sah jadi miliknya.



thankz kak izan mama mia coz jemput... terharuuu...



hehe... tarikh tutup arini okeyy... ai tetap gedik nak join jugak.. muehehe..
mule2.. mahap bg pembace yg berusia kalau kita guna bahasa aku ye...

dulu aku penah join segmen love story kan.. 

so kali ni nak cite secara detail saat sah jd milik dia.. 
mula2 kita imbau saat bertunang... 
.
.
.



setelah hampir 3 taun bercintee.... kiteorg pun bertunang.. 14 feb 2010.. aku bukan pilih pasal hari kekasih okeyy... aku xPERNAH sambut ari tuh!
kebetulan tym tu tahun baru cina.. and ramai yg cuti.. so pick la ari tu..
xcely kiteorg xrancang pun nak tunang... ingat mak die nak g merisik je dulu..
tp c dia dah beli cincin tunang siap2.. mak dia kate dah alang2 ade cincin tue... tunang terus lar..
kelam kabut wat preparation lam mase 5 ari.. huhu..
wat kecik2 je.. sedara mare terdekat je tau..
mase dalam tempoh betunang tu banyak jugak dugaan.. tu pasal orang kate.. 
jgn tunang lame2.. dugaan tu bukanlah dr pihak kami berdua..
tp orang2 terdekat.. 
ape dugaan tue.. cukuplah aku dan dia saja yg tahu...
saat tu mmg fedup.. tp c dia tetap yakinkan aku.. tetap setia di sisi.. saat 
jiwa ini tertekan dgn keadaan waktu itu..
ceewaahh...



jom imbau pulak saat2 sah jadi milik dia...
ijab dan qabul
.
.
.
.
berdebor2...


02 sep 2011..
xcely tarikh nikah kami ni memang penuh dengan konflik... huhu..
abang aku bangkang sangat tarikh tue..
coz.. isteri dia dijangka due seminggu sebelum tarikh nikah kami...
dia takut kelam kabut.. lgpun dia satu2nya anak lelaki dalam family aku.
tapi semua dah setuju dengan tarikh tue.. pasal sekali ngan cuti raya..
nak jadi cerita..
oleh kerana abang aku tu dok bising2... kan dah jd doa..
anak buah aku lahir pada tarikh sama kami nikah..
tengah ari dia lahir..
malamnya kami nikah..
dan uniknya lagi.. kami pengantin terakhir yang di nikahkah oleh tok kadi tue..
pukul 10.30 malam..
hambik ko... tok kadi bz giler arituh.. 
ade 9 pengantin kot yg dia nikahkan aritu..
dan tok kadi tu sempoi sangat dan kelakar... 
en.suami cakap..
mujur dia dapat tok kadi tue... hehehe..
Alhamdulillah majlis akad nikah berjalan dengan lancarnya..
dengan sekali lafaz..
syukur...
perasaan masa tue... xtau nak cakap ape...
nebesnya aku.. sampai pucat muka... senyum pun kaku depan kamera..
mesti org kata aku kena paksa kawen.. haha.. 
bukan apa.. aku trauma abang aku dulu nikah sampai 9 kali lafaz baru selesai..
mujur en.suami lafaz dengan tenang..
berkali2 aku pesan.. sebelum akad mohon restu semua orang dulu.. terutama mak..
mintak mak doa bnyak2.. dipermudahkan segala..
saat batal air sembahyang tue... sejuknya tangan dan bibir en.suami..
mesti nebes macam aku..
hahak!


majlis keramaian keesokkan harinya..
3 sep 2011
dan majlis keramaian pihak lelaki
pada 11 sep 2011
selang seminggu.. 



bila imbau kembali... rasa macam tak caya je kann..
en.suami salu tanya..
" betul ke kita dah kawen yang? "
sekejap sangat masa berlalu..
dah nak masuk 9 bulan kami nikah..

hampir 7 bulan berusaha..
kami sekarang bakal jadi umi dan abah...
ALHAMDULILLAH..
akhirnya rezeki itu milik kami jua..
DOakan baby lam perut saya nie sehat sentiasa hendaknya ye..
dan membesar jadi anak yang soleh dan solehah..


sekian dari saya buat anda
ahak! macam retis pulak... kehkeh..


~bubai~

note: 
anak buah yang seusia penikahan kami..
akmal
hihihi


11 comments

  1. tq sudi sertai..
    cam tak puas jer baca..hihihi...
    tahniah dah mengandung yer...moga anak yag bakal lahir nanti menambah eratkan lgi kasih sayang ..semoga kekal hingga hjg nyawa...amin

    ReplyDelete
  2. tak banyak masa nak karang... hehe... klik kat segmen sebelum tu.. ade kisah cinta kami.. hehe..
    amin... moge mama mia pun bahagia selalu hendaknya...

    ReplyDelete
  3. semoga jodoh berkekalan hingga ke syurga dear :) amin~

    ReplyDelete
  4. arina- thankz yea... aminn.... moge awak juga bahagia sampai syurga...

    ReplyDelete
  5. moga bahagia dan mai tak sabar nak tgk baby kak mell

    heee~ syomell la anak buah kak mell. akmal ye? ngehehehehe...kim salam muah muah sikit..

    ReplyDelete
  6. doakan bby kak mell sehat2 ye mai...

    akmal... memang sayang muah2 la die... hahak! comelll kann...

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. semoga berbahagia selalu..
    take care baby..salam perkenalan dari segmen yang sama..^o^

    ReplyDelete
  9. dtg BW dan follow sini dari segmen yg sama. 185. moge bahagia hingga ke syurga. ;)

    http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/segmen-imbau-kenangan-saat-sah-jadi.html

    ReplyDelete
  10. dari segmen yang sama

    http://lovingwantie.blogspot.com/2012/05/imbau-kenangan-saat-sah-jadi-miliknya.html

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..