kisah kehidupan...







haluuu..... lame tak hapdate dgn tayipan secara jitu.. salu sikit2 je taip.. pastu kopi and pasta.. hihihihi...
ok... nak story mory la sikit... lagi2 pasal kisah aku dan dia la..
opcoz lar... cite ape lagi yg aku ada... nak cite pasal keje... boringggggg la sangat kott... nak cite pasal retis.. xkose mak nyah! nak bace pasal retis pegi belog2 hiburan ok...
harini kisah kehidupan ye... hihi..
seperti biasa.... sebelum tido.. aku ngan en.hubby salu berborak dulu... xkisah la borak pasal ape pun... sometimes kiteorang borak pasal cintaaa.... pasal masa depan... pasal keje.. pasal politik... muehehe... pasal bola pun ade tau... pasal sahabat2 sekeliling... kiteorang borak pasal ape saje.. sebenarnya itu mengeratkan hubungan tau... 
jd malam td... nooooo..... bukan  malam tadi... malam td malam hottt.... hahaha... oit! jgn pk bukan2 ok... malam td aku tengok status kengkawan aku kat FB hot2 semua... semua cita pasal kebengkekan ati masing2... nie yang aku nak cite sebenarnyer...
hehehe....
disebalik kebengkekan dorang nie... aku pun komen la kat kat sorg membe aku nie.. status die pun bengkek gak...
oke.. membe aku nie membe sekeje aku dulu... lepas kawin dia benti keje.. dulu... mase tym kiteorg keje same2... dia memang la terkenal dengan auta die... orang katela... but, bg aku terpulang la... dia wat cerita aku dengar je... bukan ape... aku suke dengar org yg penat2 reka cerita untuk buat org cam aku nie jeles kott...  




walaupun kadang2 rekaan cerita dia tu menjangkaui pemikiran aku.. budak tu law wat drama.. rasa2 boleh menang award.. haha..
dr dulu... dia suke korek rasia cinta aku.. then bila aku bercerita dia akan potong dengan kisah cinta dia yang kononnya lagi hebat dan amazinnng... ( same je kan maksudnye.. erkk )
hahaha... aku hanya mampu tersenyum dan mendengar... terlalu ramai yg bersikap macam nie.. kalau berkumpul ramai2.. uihh.... lagi hebat la weyhh... perempuan... masing2 nak bangga kehidupan dorang lebih baik... ALhamdulillah... syukur kan lbih penting... mungkin aku pun ade bersikap macam tu jugak... bukan ape.. panass la kot... dengar dorang dok bangge camtu.. kdg2 aku sound tepek gak.. tapi secare haluss.
cth: 
 B : aku bukan nak cakap la...aku kawin.. masuk rumah cuci kaki je.. sehelai sepinggang.. semua tersedia.. nak wat camna aku dah dapat laki camtu.. dah rezeki... laki ko camna ? ko dok rumah ape? wey... tunjuk la gamba rumah ko.. 
( okeh.. ayat nie menyampahkan aku ok... bgga diri sangatt kott )
jawapan aku : aku dok rumah double storey jer.. rumah tu pun rumah mak mentua aku suruh laki aku jaga..
(sambil aku tunjuk video en.hubby dok main gitar nyanyi kat aku.. hahaha )
tengokk... kat belakang tu dapur... ada peti ais.. ada kabinet dapur.. nampak tak..?
( hahahaha... okey... ni kakak salu bngge pasal  kehidupan die yg kononnya senang.. terkedu jap dia.. kene sendiran halus aku.. niat aku bukan nak bangge diri.. tp masing2 ade kehidupan sendiri.. xperlu nak mencanang betapa senangnya hidup kita.. )
 jawapan kawan aku yg mulut laser pulak.. : haaaa... masuk cuci kaki.. jaga la laki elok2.. takut esok2 keluar pun sehelai sepinggang.. 

muahahahaa... tym tu memang aku nak bantai gelak sangat.. terbaikk punye bidas..


berbalik pada story asal.. membe yang aku komen kat FB tue.. yang kaki auta tu,, then dia pun cite yg xcely suami dia org ada2... walaupun keje guard jer.. dia kate peninla ade harta banyakk..
adehhh... aku pun jawap la... untungla ade harta banyak.. xyah la susah2 keje.. dok rumah layan laki sudahla..
di cakap lagi harta tu pemegang amanah yg uruskan... xleh keluar duit....
adedehh.... aku tak tau motip dia cerita tue... tp ni lawak la kott.. laki dia dah dekat 40 weyy... xkan xpandai urus harta sendiri...? pelikkk sangat kottt.....
pastu dia tanya tentang kehidupan aku... bahagia ker...
jawapan aku.. tentulah bahagia... xkan aku nak bohong lak kan.... dah memang aku bahagia sangat2 dgn kehidupan aku.. walaupun xla banyak harta cam dia.. ( kunonnya... ) aku bahagia dengan life aku sebagai isteri kepada lelaki yg terlalu menyayangi aku...


seperti biasa aku pun cerita la kat en.hubby..
en. hubby cakap apa tau..
" nape sayang tak sound die.. bawak2 la berubah.. buang2 la perangai auta tu.. "
amboih... en.hubby aku ni mmg laser sikit tau.. 
mende yg xkene kat mate die.. die akan sound tepek punya... xde sindir halus ke ape.. derect jek..
berbanding aku yg masih mementingkan perasaan org.. 
tp en.hubby tu lepas die sound org.. boleh pulak die rase bersalah.. takut org tu terasa.. hahaha
tp salu dia sound tu mende yang betul.. aku sokong jer.. hihihihi..


moral of story... toksah dok auta sangat lah... dr dulu tak abis2... 


note : Dengar2 kakak B tu dah pregnen.. dulu cakap keje tu suke2 hilang boring jer.. bile dah pegnen benti.. tp dengar cite rayu nak masuk keje balik... ape kes.. dah pegnen tu dok umah jela..jage kandungan... asben awok kan kaye..... hihihihi...



3 comments

  1. kadang2 orang cemni kite jgn kasi muke sangat.bidas je mcm hubby akak tu. lagipun kite ckp bende betul

    alaa. kerja tak besar takpe, asalkan kesungguhan bekerja nak bg makan kite dan bakal junior2 tu ada :)

    ReplyDelete
  2. 2 la mai. . Hubby mmg salu gak ckp gitu. Sound je org2 cm gitu. . Tp ntahla. . Akak ni. . Selagi org 2 xsakitkn ati akak. . Akan bio kn je. . Die nk bgge ke. . Nk auta ke. . Akak snyum je. Hehe. .
    Tul 2. . Keje bese2 pun rasenye da cukup bhagia. Selagi dia bsungguh cri rezeki utk family..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..