cemburu..


beberapa hari ni hati rasa tak syok..
ntah kenapa sekarang cepat rasa cemburu.. bukan cemburu kat incit suami... cemburu kat housewife.. ntahlah.. rasa macam syok je orang dok rumah tengok anak depan mata 24jam..
setiap kali tengok syukrii rasa tak mau lepas dia.. nak peluk dia sentiasa.. rasa malas nak wat kerja2 rumah sebab nak masa terhabis dengan dia..
kadang malam2 menangis sorang2 sebab rasa bersalah.. terpaksa harapkan orang lain jaga syukrii sementara kita pegi keja.. lagi menangis syukrii sekarang ni syukrii seolah memahami hati umi.. dia dah xbanyak meragam.. waktu umi cuti dia tak tido siang . sebab nak main ngan umi n abah.. malam sama2 tido ngan umi.. tak berjaga malam dah.. and dia tido nak umi pelok dia.. buai kat umah pun sekarang tak berapa pakai dah..

sebenarnya, baru-baru ni aku ambik syukrii kat umah pengasuh dia.. and aku tersentap bila aku angkat dia dari buai.. tengok pempes dia penuh.. sampai basah baju.. then, aku tanya la.. tak tukar pempes syukrii ke? pengasuh dia cakap xsempat pasal ade baby lain tu mengamuk satu ari.. tapi masa tu aku tengok elok je budak tu main.. ntahla... aku dah rasa nak menangis masa tu.. yela.. mentang2 syukrii xbanyak songeh.. bs sendiri yg mengaku syukrii xbanyak ragam. habis kuat dia mengamuk susu lambat.. tu pun kejap jer.. jadi, boleh la abaikan syukrii.. gitu? sedihh... padahal bayar lebih kot..

jadi lepas tu aku pesan kat syukrii.. nanti pempes penuh plis mengamuk.. bia orang amik perhatian sikit.. ni awak main2 aje.. baik bebeno la pulak..  and then bs ngadu lak kata syukrii dah pandai ngamuk.. hehe.. dengor cakap la anak umi ni..


i wish ma hubby akan dimurahkan rezeki.. dan rezekinya sentiasa diberkati.. so that, aku harap aku boleh dok kat umah jaga syukrii.. satu hari nanti.. sekarang bukan takleh dok umah. tapi hubby cakap mungkin sesetengah keperluan tak dapat dia penuhi..mungkin nanti.. sedikit sebanyak tentunya menjejas rumahtangga..



Ya Allah, berikanlah suamiku kemudahan rezekinya
--> Jika letaknya masih jauh maka dekatkanlah.--> Jika masih ingat dilangit maka segera turunkanlah untuknya.--> Jika tertahan didasar bumi hanya Engkaulah yang mampu mengeluarkannya.
Ya Allah, berkahilah rezeki yang diperoleh suami hambamu agar membawa kebaikan bagi kami sekeluarga di dunia dan di akhirat.
Amin..

 yalah.. aku pun paham keadaan dia.. dah maklum dr sebelum kawen pun.. dr dulu dia bukannya boifren yang suka mewah2kan geprennya.. macam bg hadiah itu ini.. dia tak hipokrik.. tu salah satu faktor mendorong aku terima dia.. jadi sebelum kahwen atau selepas kahwen.. .. aku tak penah rasa dia lain seperti yg aku harapkan.. sebab dulu dan sekarang dia tetap sama..

huwaa... tacing lak kann... takpelah.. susah senang bersama-sama.. moga kami sama2 lebih menghargai satu sama lain.. moga pernikahan kami bahagia dan kekal hingga ke syurga..



10 comments

  1. salam kenal..
    saya mama_ka0ri..:)
    saya klik2 jumpa blog awak..
    saya pon rasa begitu awak..teringin nak jadi housewife..tapi ekonomi belum mengizinkan..mengharapkan rezeki en.hubby dipermudahkan juga..ameenn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal.. tq.. rajin2 la singgah.. hehe..
      aminn.. sam2 lah kita berdoa..

      Delete
  2. mmg syok jadi house wife.. tp deqla xde anak lagi..so keje je la...hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. deqla.. dulu masa xde anak xterasa sgt.. dah ade ank yg jd ngengade gini.. hehe

      Delete
  3. ada suka ada xbest nyer jadi suri rumah...bukan 100% seronok..akak pun teringin nak kembali kerja..tapi mn mau diterima kerja dah...udah tua huuuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. tula kang dah xkeje boring pulak.. huhuhu..

      Delete
  4. ini dikira dilema wanita jugaklah kan. ramai kaum ibu yang bekerja hadapi masalah dengan penjagaan anak oleh pengasuh.

    saya sangat sangat bersyukur sebab baby sitter saya tu walaupun jaga ramai budak , so far my anak anak ok je dia jaga. Amirul tu dah 8 tahun dengan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kak... sebenarnya itulah dilema saya.. anak dah serasi ngan pengasuh.. cuma kadang2 dia terlepas pndang kt anak sy.. mungkin sebab dia kecik lg.. sy dah tego.. harap dia lebih alert..

      Delete
  5. Seronok mmg seronok bila ank 24 hours dpn mata. Tp mcm mell kate la, bila ekonomi jd poblem sure sikit sbnyk rmh tga terjejas. Believe me. Saya sudah melaluinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.. tula.. xberani lg amik risiko... tp jeles tgok org ade masa lbih ngn anak.. sobs.. sobss...

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..