Kesan gadget pada kita.








terkesan bila baca ni. rata-rata kita memang camtu kot kan. tengoklah macam mana kesannya gadget di zaman sekarang.
macam perbualan aku dan anak-anak menakan aku..

"zaman maksu dulu bukan cam hangpa. dok dalam rumah hadap henpon ja. maksu nak dapat henpon kena keja dulu baru dapat. hangpa ni takdak life la. dok terperap ja dalam rumah. " - aku-


"ala.. tu zaman maksu, zaman kami zaman gadget" -depa-

"T_____________T" -aku-

nampak tak? kalau sekarang dah camtu. macam mana lah akan datang kan..

teringat kata-kata sorang ustazah .. kita tym menyusu anak pun dok berfb , bersosial di laman sesawang. bukan nak belai anak or tatap wajah anak.. sedangkan masa tu lah.. kita patut berzikir atau mengaji atau pesan dan doa pada nak kita. sebab waktu tulah kita link terus ngan anak..

sobs.. sobs.. akulah antara ibu yang bersosial secara maya  sambil nyusu anak. hukhuk.. kadang dia tengah syok nak main. aku berehat2 sambil layan segala menda tu.. 

jadi, jangan tanya kenapa aku tak kerap hapdate blog , aku hapdate if betul tym ada masa terluang. jarang nak hapdate status facebook. lagi-lagi waktu malam.

syukur jugak henset cam kayu buruk aku tuh rosak. xleh online facebook or sebagainya.. sekarang banyak lah waktu untuk syukrii.. 


maaf ye kalau ada terasa.. peace yoo ~


~cyaa~

6 comments

  1. erm!ada terbaca ni mell di FB.. mmg sentappp...huhu
    apa pun sama2 perbaiki diri agar menjadi ibu yg berkualiti...
    klu kat rumah ada masa terluang baru update...:)

    ReplyDelete
  2. Haha.. yang ni betul...
    Fenomena yang melanda kita semua hari ini...
    sejak dah bertambah anak, nrl memang kurang aktif dah fb bagai tuh...
    rasa masa tuk anak2 sgt terhad...
    berblog pun saja isi ruang2 kosong yang ada masa kat opis... hehe
    p/s : opis ni dah block fb, twiter dsb...huhu

    ReplyDelete
  3. kalau lappy ke gadjet apa apa pun, time balik umah dah tak layan. unless ckp phone je.. tu pun phone dorang yang konker

    ReplyDelete
  4. kat rumah memang takde masa sy nak bergadget... ank2 kecik memang kena layan diorg je...

    ReplyDelete
  5. setuju sangat2 tu.. tengok anak buah cikna pun sama.. memasing sibuk dgn gajet memasing.. xde dah xtvt luar rumah.. tp tu jelah cara mak ayah diorang nak bg diorang dok diam.. huhu..

    ReplyDelete
  6. hmmm... dah jadi keperluan kan skrg... smpai jadi penyakit... hohoho...

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..